Rocky signerte for FFK

Torsdag ble endelig Rocky Lekaj FFK-spiller. Han er klar til dyst til søndagens hjemmekamp mot Strømmen.

Lekaj var med å spille Kristiansund til Eliteserien sist høst, etter en overgang fra Raufoss i fjor sommer. Nå går turen til Fredrikstad, hvor Rocky har signert kontrakt ut 2018-sesongen.

- Det er godt å komme hit. En stor klubb som jeg har visst lenge at har et stort engasjement rundt seg. Jeg kjenner hva Andrea (Loberto) står for fotballmessig fra før, og det var mye av grunnen til at jeg valgte Fredrikstad - at de har en plan for meg. Jeg liker planene klubben har, og gleder meg til å flytte hit sammen med kone og to barn, sier Rocky selv.

Han stå på tribunen på Stadion og speider ut over sitt nye "hjem" i sin nye klubbdrakt. Om bare noen dager er det tid for hans første kamp.

- Jeg kjenner så mye energi i meg nå! Jeg gleder meg bare veldig til kampen på søndag, så vi får kommet i gang, smiler han.

FFK-Strømmen på Stadion søndag kl 18.00 - kjøp billett her!

I Raufoss spilte Lekaj primært spiss, og bøttet inn mål i OBOS-ligaen og divisjonen under: 70 mål på 85 kamper! FFK med andre ord en offensiv spiller, som også kan bidra i andre roller enn helt fremme i spissposisjon.

- Hvordan vil du beskrive deg som spiller?

- Jeg scorer mål. Liker å ha ball, utfordre med ball, skape noe. Jeg liker å ta ansvar og å spille under press, så sånn sett er det perfekt å komme til Fredrikstad, sier Lekaj.

- Rocky er en spiller med OBOS-ligaerfaring, som kan skape ubalanse hos motstanderen. Han har gjennombruddsfart med ball og et øye for mål. Han tilfører en ekstra dimensjon vi kan benytte denne høstsesongen, sier trener Andrea Loberto.

Rocky blir sammen med de øvrige forsterkningene i Henningsson, Buduson, Bredelig og eventuelt flere nyankomne før helgen å se i søndagens kamp mot Strømmen. Ta turen til Stadion og se guttane gå for tre poeng du også!