FFK sikret seg Allsvenskan-spiller

FFK har sikret seg svenske Alexander Henningsson. Midtbanespilleren er klar til søndagens kamp mot Strømmen.

FFK har tidligere hentet to spillere i Henrik Bredeli og Johnny Buduson den siste uken, og onsdag kveld ble det klart at Alexander Henningsson blir tredjemann inn i dette overgangsvinduet.

Midtbanespilleren kommer på permanent overgang med kontrakt ut 2018. Dermed tenker FFK også kommende sesong, ikke bare årets høstsesong, ved denne ervervelsen.

- Vi er veldig fornøyd med denne tilveksten. Alexander er en fortsatt ung, men erfaren spiller, som har spilt på både nest øverste og øverste nivå i Sverige. Han har også rykket opp tre ganger - to ganger opp til Allsvenskan, sier sportssjef Joacim Heier.

Henningsson kommer fra det svenske Allsvenskan-laget Halmstad og har fortid hos dem og Öster. Han beklér gjerne en høyre midtbanerolle og er en uredd spiller som liker å angripe. Totalt står han med 141 kamper i Superettan med 18 mål, og 33 kamper og to mål i Allsvenskan.

- Han vil tilføre midtbanen vår fart, løpskraft og en offensiv tilnærming. Alexander huker av for mange av de kriteriene vi har for å bli hentet til FFK, legger Heier til.

FFK har flere jern i ilden for å styrke laget, og det kan komme ytterligere spillere inn før søndagens viktige seriekamp på Stadion mot Strømmen. Vi håper du tar turen for å se de nye signeringene i aksjon og heie guttane frem til en ny, deilig seier i sommer-Fredrikstad!

Kjøp billett her: bit.ly/ffkstro17