Møter fjorårets cupfinalist på Stadion

Tirsdag får vi besøk fra de dype skoger når Kongsvinger kommer på besøk til Fredrikstad for å kjempe om poeng.

Tradisjonsrike Kongsvinger IL har hatt en berg og dalbane-ferd gjennom seriesystemet de senere årene. I 2009 rykket klubben opp til Eliteserien, men det ble kun med 2010-sesongen på toppnivå. I 2013 rykket laget videre ned til 2. divisjon, men i 2015 kunne man igjen feire opprykk. Comeback-sesongen i fjor ble en lang fest hvor laget spilte seg til Eliteserie-kvalik og ikke minst kom seg til klubbens aller første cupfinale.

Årets sesong startet omtrent like tungt som for vårt eget lag, men i runde 9 kom endelig seieren og den ble fulgt opp med 2 nye seire før det i forrige serierunde ble bråstopp med hjemmetap for Levanger.

Før bataljen på Fredrikstad Stadion ligger Hans Erik Eriksen sitt mannskap på 12. plass, 4 poeng foran FFK.

Vårt eget lag fikk en etterlengtet opptur mot Elverum med en solid 4-0 seier. Om det var fraværet av «Værstekællen» som gjorde at guttane endelig hadde flyten med seg og satt skudd på skudd i mål vites ikke, men skulle oppturen fortsette så kan man jo begynne å lure!

Kjøp billett til kampen her!

Blant de uaktuelle til serierunde 13 finner vi Patrik Karoliussen. Midtbanemannen fikk sesongens 3. gule kort mot Elverum og må stå over denne kampen.

Rino Falk Larsen og Magne Simonsen er ute for lang tid, mens Anas Farah er i trening og bør være klar over sommerpausen.

Ludvig Begby har slitt med lungebetennelse og må stå over også denne helgen. «Ludde» har hatt et fortvilende halvår med skader og sykdom, forhåpentligvis slår han hardt tilbake på høstsesongen.

Ikke gå glipp av: Tre dager med personalrabatt til deg hos POWER

Kaptein Edvard Skagestad måtte gå av banen i kampen mot Arendal, men nærmer seg kamp igjen, midtstopperen er ikke klar til å starte mot Kongsvinger, men skal i utgangspunktet trene for fullt inn mot Åsane til helgen.

Resten av troppen er klar for kamp og gleder seg til å kjempe om nye poeng!

Kampstart mot Kongsvinger er 19:00 – Vi ses på stadion!

Her kjøper du billett på nett!