Hadzic til FFK

Adnan Hadzic (22) har signert for FFK og har sin første økt i hvitt og rødt lørdag formiddag!

Avtale ut 2024
Adnan Hadzic kommer fra Sandnes Ulf hvor han har spilt i halvannet år. Midtbanekrigeren gjorde seg første bemerket som ung a-lagsspiller på Ørn Horten, før han ble hentet til Start sommeren 2017. I 2020 ble han lånt ut til Sandnes Ulf, før overgangen senere ble permanent. Nå er Adnan på plass i Fredrikstad hvor han har signert på en avtale ut 2024.

- Veldig godt å være på plass i Fredrikstad. Det er en klubb som skal opp og frem, og det er noe jeg ønsker å bidra til. Fredrikstad er en tradisjonsrik klubb med mye støtte fra byen og supportere, som jeg gleder meg masse til å bli en del av. Forteller Adnan.

Komplementerer midtbanen
Adnan er 1999-modell, men har allerede mange kamper i de to øverste divisjonene i Norge. Den tidligere U20-landslagsspilleren har lenge vært sett på som et stort talent og nå håper FFK å få ut hele potensialet til spilleren med den treffsikre venstrefoten. Joacim Heier er godt fornøyd med å få på plass Hadzic i Fredrikstad.

- Med Adnan komplementerer vi midtbaneleddet vårt. Fysisk har han gode forutsetninger i både fart, styrke og aggressivitet, med den gir han oss duellstyrke både på bakken og i lufta. Det er en spiller med god spilleforståelse, et godt blikk og en presis venstrefot, som også vil gi oss en ekstra dimensjon på offensive dødballer. Adnan har vi kjent til helt siden han slo gjennom i Ørn Horten og vi tror at vi skal kunne gi han et miljø og en kultur som henter ut enda mer av det store potensialet han besitter. Han er fortsatt ung og vi tror han kan bli en sentral brikke for FFK i årene som kommer. Forteller Joacim Heier.

FFK takker Sandnes Ulf for en god dialog et godt samarbeid i forbindelse med overgangen.

That’s all folks
Med signeringen av Hadzic avslutter FFK jakten på nye spillere i dette vinduet. En bred og robust tropp er klar til å ta fatt på en hektisk høst med mange kamper i både OBOS-ligaen og Norsk Tipping Ligaen, på kontinuerlig jakt etter ny utvikling og gode prestasjoner. Heier forteller at det langsiktige har stått i fokus også i dette vinduet.

- Det har vært en intensiv og krevende periode, teamet som jobber med spillerlogistikken har lagt ned enormt mye tid de siste ukene. Vi har alltid som utgangspunkt at vi skal styrke klubb og lag suksessivt, primært ønsker vi at alle signeringer skal være langsiktige uten å vektlegge den kortsiktige situasjonen for mye. Vi har tydelige retningslinjer for hvordan troppen skal være satt sammen og klare kriterier for hvilke spillere som skal være hos oss. Slik situasjonen var nå med en usikker skadesituasjon, så var det også et alternativ med en kortsiktig løsning, men da er vi ekstra glade for at vi endte på en langsiktig løsning som både følger planen for troppsammensetningen og spillerprofilen vi er ute etter. Forklarer Heier.

Kjøp billett til FFK-Start
Den første kampen man kan se Adnan og resten av FFK-laget etter ferien er onsdag 18. august mot Start på Stadion.
Billettsalget er åpnet og det er omkring 1500 billetter som fortsatt er til salgs. Billetter kjøper du i FFK Appen eller VED Å KLIKKE PÅ DENNE TEKSTEN!

Les mer informasjon om kampene her:
Billettsalget har åpnet!

Info om ståfeltene mot Start og Stjørdals Blink

Her blir det OBOS Fanzone+

Info om hurtigtesting for de uten vaksinepass