Før kampen: FFK vs. Sandnes Ulf

Siste serierunde står for tur og vi tar imot Sandnes Ulf på Stadion klokka 13:00!

Premissene er satt og på søndag er det bare seier som gjelder når vi møter Bengt Sæternes sitt Sandnes Ulf på Stadion.
De lyseblå fra Rogaland har hatt en god sesong og ligger på 3. plass før siste kamp skal spilles. Hadde det ikke vært for tapet i forrige hjemmekamp mot Kongsvinger så kunne de fortsatt spilt om direkte opprykk. Isteden skal de nå kjempe for å beholde den viktige 3. plassen som gir hjemmebanefordel i kvaliken. Med tap kan de ramle ned på 6. plass, dersom Mjøndalen, Ranheim og Ull/Kisa vinner sine kamper.

Sandnes Ulf kommer fra 0-3 hjemme mot Kongsvinger, mens de to foregående kampene før det ga 1-0 over Elverum og 2-2 mot Arendal.
Forrige møte mellom FFK og Sandnes Ulf var helt tilbake i april og serierunde nummer 3, den kampen endte 0-0 etter et relativt sjansefattig oppgjør.
Nærmest var Skartun når han smalt et skudd i tverrliggeren, og Mos Ndiaye når han bommet på åpent mål på overtid.

Bjørn Petter «BP» Ingebretsen og Alexander Straus har hatt sin første treningsuke med laget og på søndag får vi svaret på hva de har utrettet på den korte tiden.
Patrik Karoliussen må stå over pga. gule kort, mens Rino Falk Larsen, Magne Simonsen og Jarkko Lahdenmäki er ute med sine velkjente langtidsskader.
For øvrig er stallen skadefri og klare til kamp!

Kampen mellom Elverum og Mjøndalen er selvsagt også viktig på søndag. Mjøndalen kjemper om den viktige 3. plassen på tabellen og har 8 seire på sine 9 siste kamper. Håpet om poeng til Mjøndalen er dermed berettiget. Scenarioene på søndag er følgende:

- Vinner vi og Elverum spiller uavgjort eller taper, så er vi forbi.

- Vinner Elverum er vi nede.

- Taper Elverum og vi spiller uavgjort så er det flere muligheter!
Taper Elverum med 1 mål, og vi spiller uavgjort, så er Elverum foran på målforskjell.
Taper Elverum med 3 mål eller mer, og vi spiller uavgjort, så er vi foran på målforskjell.
Taper Elverum 0-2 og vi spiller 0-0, så vil lagene ha lik målforskjell, men vi går foran på antall scorede mål.
Taper Elverum 2-4 og vi spiller 0-0, så vil lagene ha lik målforskjell, men Elverum går foran på antall scorede mål.
Taper Elverum 1-3 og vi spiller 0-0, så er begge lagene helt likt, både i poeng, målforskjell og antall scorede mål. Da vil vi gå forbi Elverum på innbyrdes oppgjør (vant 4-0 hjemme og 1-1 borte).

Vi går definitivt for seier og håper så mange som mulig tar turen til Stadion for å løfte laget frem!

Vi har en rekke gode tilbud på billetter på søndag, til og med gratis! Husk at kampstart er 13:00.