Viitikko klar for FFK!

Mikko Viitikko (22) signerte i dag for FFK og er klar for to år i Norges mest attraktive by!

Mikko Viitikko kommer fra VPS i den Finske toppserien. Midtstopperen på over 190 cm har flere år bak seg med spill i "Veikkausliiga", og har tilsammen 41 kamper for de finske ungdomslandslagene.
10 av de er med U-21 landslaget hvor han blant annet har flere kamper sammen med Joona Veteli.

Den høyreiste forsvarsspilleren spiller til venstre i midtforsvaret, er sterk i duellspillet samt at han er dyktig i det offensive spillet.

Mikko har vi fulgt i over ett år, det ble ingen overgang forrige vinter, men vi er veldig glade for å ha han på plass nå. Mikko er en god forsvarsspiller, og en dyktig ballspiller. Han vil tilføre laget mye med sitt pasningsspill og gode venstrefot. I tillegg har Mikko store ambisjoner for sin egen utvikling - akkurat den sulten vi ønsker skal prege kulturen vår.

— Joacim Heier

Viitikko erstatter Skagestad som tidligere i uken ble solgt til Kongsvinger.
Han har vært med på samtlige treninger i 2018 og er dermed allerede fint etablert i gruppa og klar for å ta fatt på resten av oppkjøringen.

Its been a great time here in Fredrikstad so far and im really looking forward to playing for this club. My goal is to be the leader of the defense, always do my best and ensure that there will not be many goals scored against FFK this year.

— Mikko Viitikko

Vi gleder oss til å se Mikko i aksjon for FFK i 2018 - Velkommen til Fredrikstad!

Med Viitikko på plass teller troppen nå 14 av det som til slutt skal bli 22 spillere.

På a-lagskontrakt per i dag

Håvar Jenssen
Håvard Åsheim