Uavgjort mot Grorud

Det ble med det ene poenget i kampen mot Grorud søndag kveld. Rødbuksene presset og presset, men fikk ikke ballen i mål.

FFK stilte med 6 egenproduserte spillere fra start mot Grorud, 3 av de fortsatt i tenårene. Tomas Lopez Borgersen fikk sin debut fra start sammen med Mads Nielsen i midtforsvaret og var

To mål, men lite action
Første omgang ble aldri noe fyrverkeri på Fredrikstad Stadion. FFK styrte det meste til å begynne med, men skapte aldri noen store muligheter.
1-0 skulle det bli når FFK slo tidlig i bakrom til Sellin, han fant igjen spissmakker Nilsen foran mål som satt inn kampens første scoring.

Grorud kom mer inn i kampen etter scoringen, og fikk også sin utligning mot slutten av omgangen.
Scoringen var av det svært tilfeldige slaget når et langskudd forandret retning og spratt inn i målet bak en utspilt Jenssen.
Grorud hadde noen minutter før dette hatt en god mulighet, så medregnet den situasjonen så kan man si at utligningen var fortjent. Mål er uansett mål.
Dermed gikk lagene til pause med ett mål hver etter en sjansefattig omgang.

Stort press til ingen nytte
Andre omgangen var det kun FFK som ville fremover på banen, og de siste 20 minuttene var det et massivt press fra hjemmelaget som beleiret banehalvdelen til Grorud.
Thomas Rekdal og Håvard Åsheim hadde de aller største sjansene, men ballen ville ikke i mål.
Det var også en rekke nesten-situasjoner, og spørsmålet er nok om ikke Lekaj skulle hatt straffe når han ble klippet ned etter klabb og babb situasjon i feltet.

Bortelaget lå lavt og kompakt og forsvarte seg både godt og heroisk. Til slutt hadde nærmest halve laget løpt på seg krampe, men FFK klarte ikke å utnytte det fysiske overtaket til å avgjøre kampen.

Dermed ble det et frustrerende og skuffende uavgjortresultat denne gangen for guttane.
Rekken med ubeseirede kamper forlenges, og vi tar med oss rekken på 8 kamper uten tap til Alta neste helg.

Takk til de fantastiske tilskuerne våre som møtte opp i godt antall!