Uavgjort mot Elverum

Sanel Kapidzic scorte Fredrikstads mål mot Elverum, men det holdt bare til ett poeng mot laget fra Hedmark.

Guttane tok søndag ettermiddag turen til Hedmark for å møte tabellkollega Elverum i den 23.serierunden. Elverum stod før dagens kamp med 16 poeng, noe som plasserer de på 15.plass, plassen under FFK med 19 poeng. Det var altså igjen duket for en uhyre viktig kamp om tilværelsen på Elverum Stadion.

Utvisning for Elverum

Åpningen i Elverum var oppstykket og lite hendelsesrik. Foruten et skudd like utenfor fra spiss vinkel av Flo, skjedde det svært lite før Elverums Svindland ble utvist for en usportslig reaksjon på Henningsson. Svensken fikk gult kort etter en litt for tøff duell, mens Elverum altså måtte spille de siste 55 minuttene med 10 mann.

Den første virkelige sjansen kom på overtid av den første omgangen da Henningsson traff tverrliggeren på returen fra Åsheim. Noen scoringer skulle det derimot ikke bli i 1.omgang, og lagene var like langt da de gikk til pause.

Kapidzic-retur

FFK gikk ut i hundre i 2.omgang, og bare etter ett minutt prøvde Henningsson skuddfoten. På returen lusket Kapidzic som enkelt kunne hamre inn ledelsen for bortelaget. En perfekt start for de for kvelden helrøde fra plankebyen.

Etter scoringen ble det mer og mer Fredrikstad. Kapidzic var nære å doble ledelsen etter et innlegg, det var bare en enorm redning av Elverums sisteskanse som hindret dansken sitt andre for dagen.

Bredeli fyrte litt senere av en prosjektil av et skudd som først var via Tervaniemi før den stusset på tverrliggeren og ut til hjørnespark. I neste sekvens fikk Elverum dødball som Jonas Enkerud stanget inn i nettet bak Jenssen. Etter drøye 70 minutter var man like langt igjen.

Og lengre kom ikke noen av lagene. En ganske tafatt og sjanseløs kamp med en intens nerve om viktigheten endte 1-1 og uavgjort på Elverum Stadion. Et resultat ingen av lagene i utgangspunktet var fornøyd med. Neste uke tar FFK imot Start på stadion, en ny mulighet for å ta poeng. Vel møtt!

Kampfakta:

Elverum Fotball - Fredrikstad FK 1-1 (0-0)

Elverum Stadion

1507 tilskuere

FFKs lag: Jenssen - Bredeli, Leko, Akinyemi, Westgaard - Henningsson (Furebotn), Veteli, Åsheim, Begby - Flo, Kapidzic (Karoliussen)

Gule kort:

36 min Alexander Henningsson, FFK