Trebotic vender hjem

Dinko Trebotic har spilt sin siste kamp for FFK. Kroaten returnerer ikke til Plankebyen etter feriedagene.

Den kroatiske midtbanespilleren kom til FFK før sesongen, rett etter at klubben hentet landsmannen Mislav Leko. Nå er partene enige om å avslutte Dinkos tid i Fredrikstad.

- Vi ønsker ikke å snakke økonomi i detalj, men dette gir oss noe frihet til å hente spillere inn. Sportslig mister vi en kvalitetsspiller, men samtidig fikk vi aldri se hva Dinko virkelig er god for. Vi jobber med å få inn en erstatter i løpet av kort tid, sier daglig leder Joacim Heier til fredrikstadfk.no.

Spilleren selv har i en lengre periode hatt ønske om å returnere til hjemlandet. Blant annet skal hans kone åpne egen butikk.

- Jeg vil gjerne si takk til klubben for alt, dere har vært fair mot meg og jeg vil aldri glemme oppholdet her. Fredrikstad er en fin tid av mitt liv, og jeg ønsker dere alt det beste i fremtiden - dere fortjener det virkelig, sier Trebotic selv.

Dinko spilte 13 kamper denne vårsesongen og scoret ett mål.