Torsnes IL er med!

Torsnes IL er neste klubb som signerer den nye samarbeidsavtalen for fotballen i Fredrikstad, nå er 13 av 17 klubber klare.

Torsnes IL består i all hovedsak av fotball og håndball. På fotballsiden er det barnefotball som gjelder med lag til de som spiller 5er og 7er fotball, men i 2019 er det også igjen ungdomslag i Torsnes når den eldste gruppa skal spille 9er fotball.
Etter noen magre år på medlemssiden har det vært en sterk vekst i antall fotballspillere de siste årene, i 2019 er det omkring 70 spillere som er klare for ny fotballsesong. Flere av spillerne på de eldste årgangene er representert på både bylag og sonelag.

Torsnes IL er moderklubben til tidligere Eliteseriespiller Ole Heieren Hansen som i fjor spilte for Kråkerøy IL.

- Torsnes IL er glade for et samarbeid med FFK. Som en liten klubb føler vi oss trygge på at våre talenter blir sett, og kan komme seg videre til neste steg når den tid kommer.
Torsnes IL mener at samarbeid i byen og regionen vår er nøkkelen til suksess.
Forteller Roger Hansen, Fotballeder i Torsnes IL.

Vi er glade for at Tornes IL også er med videre i samarbeidet!