Storseier til FFK!

Stabæk sine rekrutter har plukket poeng fra både Elverum og Raufoss i høst, men på Fredrikstad Stadion var det hjemmelaget som bestemte.

Stabæk stilte med et ungt og godt lag, 7 av spillerne tilhører a-troppen til Stabæk og hele 6 av de er norske ungdomslandslagsspillere.
Per-Mathias Høgmo stilte med samme 11 som vant kontrollert på Nybergsund forrige helg.

Rett i ledelsen
FFK gikk som mange ganger før i år rett i strupen på motstanderen og allerede etter 2 minutter sendte kaptein Mæland lagkamerat Tim Nilsen i bakrom, alene med keeper gjorde han ingen feil og gjorde 1-0.
Minuttet etterpå var Nilsen servitør når han sendte Veteli alene med keeper, men den duellen kom burvokteren best ut av.

Stabæk sine rekrutter viste frem mye gode ferdigheter og flott spill, men slet med å komme til sjanser. FFK var på hugget i forsvarsspillet og skapte trøbbel for gjestene gang på gang med gode kontringer.

Veteli var nærme å sette 2-0 etter et drøyt kvarter når han fikk skyte fra kort hold, men finnen traff dessverre utenfor målet.
Rett etter det er Stabæk særdeles heldige som får beholde 11 mann på banen når Tim Nilsen ble revet ned på vei gjennom til keeper, dommeren valgte å la spillet gå til en massiv pipekonsert fra publikum.

Etter 25 minutter kom endelig 2-0 når FFK vant ballen høyt og tok Stabæk i ubalanse. Eirik Mæland tok på seg servitør-rollen nok en gang og Anas Farah satt inn 2-0 med en klinisk avslutning.
FFK fortsatte å kjøre kampen og etter 35 minutter var nok en gang Tim Nilsen på farta. På en strålende pasning fra Mads Nielsen brukte Tim farta og løp fra Stabæk forsvaret, alene med keeper trillet han inn sitt andre for dagen.

Dermed gikk lagene til pause på 3-0 etter en god omgang av FFK!

Herlig avslutning på andre omgang
Etter hvilen ble det et tammere oppgjør på Fredrikstad stadion. Ballskikkelige gjester var dyktige på å holde ballen i laget, og det var også Stabæk som kom til sjansene i andre omgang.
Håvar Jenssen måtte hente frem sitt ytterste ved en anledning, og også senere i omgangen var gjestene farlig frempå med et skudd like over krysset.

På slutten skrudde FFK opp tempoet i både presset og angrepsspillet, og da kom det et par minneverdige øyeblikk.
Etter 85 minutter fikk FFK frispark på 27 meters hold, Joona Veteli stilte seg opp og klinket til med et skudd fra aller øverste hylle!
Ballen suste over muren og inn i krysset, en strålende scoring av formspilleren, et mål verdt inngangspengene alene.

Like før slutt skulle Youssef Chaib få vist frem tempoet sitt når han fikk ballen på venstresiden og gikk rett på mot forsvarsspilleren. Hurtigtoget fra Trosvik feide forbi forsvareren og vippet elegant inn 5-0, nok en herlig scoring på Stadion!

Dermed fikk FFK en ny god opplevelse i ryggsekken. 2 seire på rad, 7-0 i målforskjell og masse å spille for i innspurten!

Grorud neste
To runder gjenstår av årets seriespill, neste kamp er mot tabellnabo Grorud på Grorud kunstgress.
Grorud har hatt en god sesong og er med i tetstriden når det kun er 6 poeng igjen å dele ut.

Runde 25 og 26 spilles samtidig, så neste helg er samtlige kamper lørdag klokka 15:00.