Sterk hjemmeseier for guttelaget

Et tent guttelag valset over Sarpsborg 08 på stadion, lørdag ettermiddag.

Det var duket for et lokalderby på Fredrikstad Stadion, lørdag ettermiddag. Guttelaget vårt som ligger på fjerdeplass i G16 Interkrets tok i mot Sarpsborg 08. Dette var en kamp mange kunne hatt forventninger til, men det var ikke snakk om noe annet en FFK ute på banen.

For etter bare snaue 5 minutter gikk rødbuksene opp i 1-0 ved scoring av Daniel Willadsen etter et utmerket innlegg fra venstreflanken.Og mer morro skulle det bli. En praktscoring fra omtrent 20 meter for FFK, og det står 2-0. Spillmessig hadde hjemmelaget full kontroll på Sarpsborg, å det viste de rett før pause når FFK får et hjørnespark og David Buhinja får kriget ballen i mål etter masse klabb og babb, å det står 3-0 til hjemmelaget.

Rett før pause er Sarpsborg på en sjelden visit mot Fredrikstads mål og får lirket inn en redusering rett før pause. Men etter pause viste FFK fort hvilket guttelag som er det beste i Østfold. Ny corner og FFK går opp i 4-1.

Det skulle ikke ta slutt med det, for etter mye klabb og babb i feltet igjen får FFK igjen et mål som kommer av sløvt Sarpsborg spill å det står 5-1 på Stadion. Etter 5-1 virket det som gløden falt hos begge lagene, men en sliten FFK gjeng fikk avsluttet kampen på klassevis når de kontrer Sarpsborg og setter punktum på kampen. 6-1 ble sluttfasiten på Fredrikstad Stadion.

Dette var den siste hjemmekampen for guttelaget denne sesongen, så gjenstår det bare en bortekamp mot Stabæk neste helg. Vinner guttene denne kan de avslutte sesongen godt med 3 plass i ligaen.