Sen KIL-scoring endte i uavgjort

Et sent frisparkmål av Kongsvinger gjorde at FFK "kun" fikk med seg ett poeng i sommersola på Fredrikstad stadion.

Det var duket for fotballfest i Fredrikstad tirsdag kveld. En by som badet i sol, og to sultne lag på jakt etter tre poeng. Det så lenge ut til at FFK skulle få med alle poengene, men et praktfullt frispark fra Niklas Castro helt på tampen av kampen gjorde sitt til at det endte med poengdeling på Fredrikstad stadion.

FFK-annulering

Den første sjansen stod hjemmelaget for da en KIL-spiller klarerte like utenfor eget mål. På den påfølgende corneren runget Flo høyest, og headet ballen i mål. Dessverre for hjemmelaget ble Akinyemi som var oppe i samme duell korrekt avblåst for offside.

Etter drøye 20 minutter fikk Nievas stå umarkert inne i sekstenmeteren og spissen fyrte av et skudd som endte utenfor stolpene. I sekvensen etterpå var det Veteli og FFK som var farlig frempå. Finnen viste god avslutningsteknikk, men Lillevik var med på notene.

Fredrikstad fikk en ny stor mulighet etter halvtimen på en god kontring der avslutningen fra Flo nok en gang gikk til side for mål. Hjemmepublikummet sang at "sommer´n er herlig i Fredrikstad", og førsteomgang var virkelig en hyggelig affære i sommersola på stadion.

De rødhvite stod godt defensivt noe som resulterte i flere gode kontringer, uheldigvis for hjemmelaget var man ikke nøyaktige nok på den siste tredelen.

Kapidzic løp inn ledelsen

Fem minutter ut i den andre omgangen ble N'Diaye spilt alene med keeper, men senegaleseren maktet ikke å overliste Lillevik i KIL-målet.

Laget fra de dype skoger var ikke helt ufarlige de heller. Kongsvinger eide mye ball uten å skape det helt store. Ikke før nærmere timen da Moldskred headet rett utenfor stolperoten til Håvar Jenssen.

KIL fortsatte med å gi kontringsmuligheter til FFK, og etter 75 minutter spilte Nuhu gjennom Kapidzic som førte ballen forbi keeper og i mål. Fortjent ledelse til hjemmelaget som fortsatte å presse.

Men kampen var virkelig ikke over. Kongsvinger var uhyre nære å styre inn en corner i mål med ti minutter igjen av kampen. Westgaard lobbet like over mål bare minuttet senere. Det bølget altså frem og tilbake i sluttminuttene på stadion.

I det 90.spilleminutt fikk Kongsvinger frispark på 20 meter, Niklas Castro curlet ballen vakkert i nærmeste kryss, og lagene var like langt igjen. 1-1 ble også sluttresultatet tirsdag kveld.

Neste kamp for guttane er borte mot Åsane 25. juni.

Kampfakta:

Fredrikstad FK - Kongsvinger IL 1-1 (0-0)

Fredrikstad stadion

Tilskuere: 3597

FFK: Jenssen - Westgaard, Leko, Akinyemi, Nuhu - Veteli, Åsheim, Trebotic (Skagestad) - Flo (Kaland), Kapidzic, N'Diaye (Lahdenmäki)

Gule kort:

7 min Johan Wennberg, KIL