Rino Falk Larsen gir seg i FFK

Fredrikstad FK og Rino Falk Larsen har kommet til enighet om å avslutte spillerkontrakten fra og med utgangen av august.

Rino Falk Larsen kom til FFK før sesongen 2017, men var uheldig og fikk nærmest hele sesongen spolert grunnet en korsbåndskade i mai samme år.
Vinteren 2018 var han tilbake i full trening og har i år vært på banen i 11 av a-lagets 19 kamper i Postnord-ligaen og NM.

Grunnet manglende spilletid den siste perioden og en sterk konkurransesituasjon har Rino selv ytret ønske om å bytte klubb. Dette har FFK etter en nøye vurdering og dialog med Rino valgt å akseptere.

- Vi syns det er leit å miste en flott gutt som Rino, han har vært med på å tilføre oss mye både i hverdagen og på kamp. Samtidig så har det vært en ubalanse i troppen posisjonsmessig, som vi nå får rettet opp og blant annet åpner rom for Noah Hermansen i treningshverdagen.
Vi har bare gode ting å si om Rino og ønsker han all mulig lykke til i fremtiden. Sier Joacim Heier.

Hvor Rino fortsetter spillerkarrieren er ikke avgjort. Det som er sikkert er at han ikke har muligheten til å signere en proff.avtale med noen før i januar, men han har muligheten til å spille i 2. divisjon på en amatørkontrakt ut 2018. Først må han dog gjennomføre en 30 dagers formell karantenetid som regelverket tilsier før han kan spille kamp igjen.

- Jeg er 100% tilbake fra skaden og når jeg fortsatt bare er 22 år, og ambisjonene er store, så er det viktig for meg med spilletid. Med tanke på formasjonen vi spiller så ble det vanskelig og da tror jeg det er riktig med et miljøskifte for å gi ny motivasjon.
Jeg ønsker FFK lykke til og håper gutta gjør jobben i høst. Forklarer Rino.

Rino Falk Larsen endte på 17 kamper og 2 mål for FFK i denne omgang, vi takker for innsatsen og ønsker han lykke til videre!