Reisebrev fra Tyrkia - Ludvig Begby

Denne gangen er det Lerviks lille sønn, Ludvig Begby som har satt ord på tilværelsen i Tyrkia!

Tydeligvis tror daglig leder i FFK at spillerne hans er skap-poeter eller fremtidige forfattere, men jeg får bare gjøre som sjefen sier og overta stafettpinnen.

Det er ikke til å stikke under en stol at dagene på treningsleir har veldig mye av det samme innholdet. Vi trener, spiser og sover. Foreløpig tror jeg fysioene våre er mer bekymra for at vi spiser mer enn vi trener ettersom det første de sa etter de så buffeten var; her må vi veie spillerne!
Det kan være smart, ettersom bare dessertseksjonen i buffeten er større enn frokostbuffeten på Quality hotell.

Anders og Jørn arrangerte idag «mesternes mester», der vi blant annet fikk prøve oss på 90 grader inntil en vegg, heade til hverandre og en liten quiz. Min personlige favoritt er soleklart «Jon’s Anatomiske hjørne» der vi skulle måle enkelte deler av kroppen til Jon. Han er jo en høy fyr, men allikevel kan jeg innrømme at vi absolutt ikke trengte en meterstokk for å måle det vi skulle. Samtidig satt Oscar Lopez 40 minutter i 90 grader inntil veggen, i motsetning til Joels beskjedne 1:38.

Dagens høydepunkt kom likevel fram under kveldens middag, da Jørn leste resultatene fra stasjonen som handlet om å finne en «idealtid». Øvelsen gikk ut på at 4 personer skulle gå en oppsatt runde først 1 gang, ta en pause og så en gang til med intensjon om å bruke like lang tid. 4 av 5 grupper kom omtrent innen 10-15 sekunder, med blant annet vinnerlaget med kun en differanse på 3 sekunder. Taperlaget med Kjell Rune Sellin i spissen derimot, klarte å finne opp sin egen taktikk på nivå med svenskenes prestasjon under stafetten i OL. De må ha falt i vannet på veien, for da de kom til mål 2. gang, hadde de gått 1 minutt og 38 sekunder saktere enn første gang.

Mvh Ludvig Begby