Ranet på overtid

FFK ledet i 90 minutter og dominerte fullstendig i omtrent like mange minutter, men en god prestasjon ble ødelagt på overtid når Fram Larvik fikk sin første sjanse i kampen.

Samme laget
Per-Mathias og teamet hans valgte å starte med samme 11 fra start som sist mot Odds Ballklubb sine rekrutter.
Fram Larvik kom til Fredrikstad med en opptur i bagasjen etter 3-0 over Moss siste helg, samt gode prestasjoner mot flere av topplagene etter sommerpausen.

Høstværet har definitivt slått til for fullt nå, men på tribunen var det god stemning og på banen sørget regnet for ekstra god vanning og dertil raskt og sleipt underlag.

Rett i ledelsen
Som så mange ganger tidligere etter sommerpausen så var det rett i angrep med FFK. En god gjenvinning på venstresiden og like god pasning inn i midten av Åsheim førte til et pent samspill mellom Aalbu og Nilsen og sistnevnte hamret ballen i mål via tverrligger fra 16 meter, kanonstart på kampen for FFK før minuttet var spilt!

FFK fortsatte å eie omgangen med mye ball og mange gode sjanser.
Aalbu hentet frem en meget god redning fra gjestenes keeper etter et presist frispark av Veteli.
Like etterpå slo Mæland et fint innlegg på bakre mot Begby, keeper var på halvdistanse og Ludde fikk heade alene fra kort hold, men traff ikke målet.
Aalbu var nærme nok en gang senere i omgangen på et nytt frispark, og Veteli tvang frem en ny god redning fra keeper mot slutten av omgangen på et skudd fra rett utenfor boksen.

En god omgang av hjemmelaget som har hatt fin kontroll på oppgjøret. Gjestene har løpt mye mellom, men viste med jevne mellomrom at de kan være farlige fremover, spesielt på kontringer.
Alt i alt fullt fortjent ledelse til pause for Høgmos menn.

Klarte ikke sette spikeren i kista
Andre omgang startet akkurat der første omgang slapp med FFK i førersetet og med store sjanser omtrent rett fra avspark.
Tim Nilsen var på begge mulighetene, men klarte dessverre ikke å starte andre omgang på samme måte som den første.

FFK hadde full kontroll på oppgjøret og burde satt spikeren i kista ved flere anledninger.
Aalbu hadde kanskje omgangens største mulighet når han fikk ballen på sølvfat på fem meter fra makker Nilsen, men avslutningen ble ikke god nok og keeper fikk avverget.

Det var ikke bare avslutningene til FFK som ikke holdt mål denne kvelden, det var også dessverre flere svært diskutable dommeravgjørelser.
Blant de mest omdiskuterte var en situasjon hvor Veteli går opp og vinner en hodeduell på flott måte, headingen sender Nilsen alene med keeper, men dommer blåser frispark mot Veteli, uten at noen skjønte hvorfor det.
En annen situasjon var når Chaib spilte Aalbu alene med keeper. Forsvareren river i Aalbu og etter lang ventetid velger linjemann helt korrekt å vinke. Først dømmer dommer straffe, men etter diskusjon med linjemann velger duoen å gi frispark på 17 meter. Akkurat det var riktig, men i diskusjonen glemmer(?) dommeren å gi kort, verken gult eller rødt, til forsvareren som reiv ned Aalbu som bakerste mann.

FFK fortsatte å produsere gode sjanser, totalt et tosifret antall gode muligheter, men på overtid så skjer det som kan skje.
Fram Larvik kommer på en sjelden visitt, Mahmoud Laham får ballen og drar seg fint inn i feltet og setter ballen i mål.
Fram sin første sjanse i kampen, og eneste avslutning på mål.
Dermed ender en god prestasjon med et særdeles skuffende resultat. 1-1 på Stadion.

Vi tar med oss en spillemessig god kamp med mye godt spill og mange store sjanser, så skal vi jobbe knallhardt med i fininnstille siktet til neste helg.
Tusen takk til alle som møtte opp i regnværet og lagde god stemning på tribunen!

Raufoss neste
Neste kamp for vår del er borte mot Raufoss på Nammo stadion.
Raufoss har hatt en god sesong og blir en solid utfordring for guttane.
Supporterne har virkelig vist sine evner til å mobilisere nok en gang, og det er ventet mange i rødt og hvitt på tribunene i ammunisjonsbyen.

NB! Det kommer mer informasjon om hvor FFK-supportere skal være og hvordan du skaffer deg billett i løpet av kort tid.

I morgen tar FFK sine rekrutter imot Borgar til dyst på Fredrikstad Stadion. Rekruttene har en strålende rekke med kamper bak seg, og vil helt sikkert gi alt for å fortsette den gode formen og henge med i toppen av tabellen også etter denne runden.
Kampstart er 19:30 - Velkommen!