Per-Mathias Høgmo er ny FFK-trener

Fredrikstad Fotballklubb kan med glede fortelle at Per-Mathias Høgmo er klubbens nye hovedtrener.

Fredag 1.desember klokken 12.00 ble Høgmo presentert for pressen på Stadion som klubbens nye hovedtrener.

Her kan du se pressekonferansen som ble direktesendt på FFKs Facebookside (saken fortsetter under videoen):

Per-Mathias, som senest var norsk landslagstrener, er ansatt i et langsiktig perspektiv, ikke for å rykke opp raskest mulig:
- Vi har fått inn en dimensjon i kultur- og organisasjonsbygging. Det vi setter fokus på nå skal være grunnmuren i FFK sin identitet og kultur i årene som kommer. Konsekvensen av det vi legger ned i fundamentet skal som en naturlig konsekvens gi gode resultater over tid. Dette skal være et vendepunkt for FFK, sier daglig leder Joacim Heier.

Som man også understreket på folkemøtet på Litteraturhuset nylig, handler det om å skape en prestasjonskultur og dyrke de som vil ha en best mulig treningshverdag. FFK skal bygges sten for sten, med ydmykhet og hardt arbeid.

Kontrakten med Høgmo er på to år. Det er foreløpig ikke klart hvordan det øvrige sportslige teamet blir seende ut.

Høgmo var norsk landslagstrener fra 2013 til 2016. Tidligere har han trent Djurgården i Allsvenskan, for Tromsø i perioden 2008-2012 og i 2004, Rosenborg i 2005 og 2006. Han har OL-gull og 4. plass i VM med det norske kvinnelandslaget og trent en rekke norske ungdomslandslag. I 1995 førte han Moss til opprykk til Tippeligaen.

Vi ønsker Per-Mathias velkommen til Fredrikstad, og håper alle som er glade i klubben vil støtte opp under vår nye trener inn i kommende sesong!