Oscar Lopez Borgersen og Tim Nilsen klare for FFK

To nye brikker er klare for spill i FFK-drakta. I dag signerte både Oscar Lopez Borgersen og Tim Nilsen avtaler.

Oscar Lopez Borgersen er Fredrikstad-gutt og har tidligere vært veldig nærme å få debut for a-laget i OBOS-ligaen.
Etter sommeren 2014 flyttet midtbaneterrieren til Bergen for studier på Norges Handelshøyskole.
Etter dette har han spilt for både Tertnes og Lysekloster i 2. og 3. divisjon i Bergen, før han siden sommeren 2016 har spilt for Kråkerøy samtidig som han fullfører master-studiene sine.

Oscar har trent med a-laget siden oppstarten i januar, og er nå endelig bekreftet klar for spill.

Jeg er henrykt over å ha signert for klubben. Som Fredrikstad-gutt er dette selvfølgelig en guttedrøm å spille for FFK. Jeg gleder meg stort til tiden fremover!

— Oscar Lopez Borgersen

Tim Nilsen har vært i FFK tidligere og har denne vinteren trent med klubben i to perioder.
Bergenseren ble i 2013 toppscorer i 2. divisjon for Nest-Sotra med imponerende 23 mål. Det førte han videre til Eliteserien og Sogndal, før det ble spill for Mjøndalen og FFK i 2015.
2016 og 2017 har han tilbragt utenfor landegrensene, først i Ljungskile på Svensk nivå 2, før han prøvde seg i Russisk fotball, også der på nivå 2.
Nå er han tilbake i Fredrikstad etter å ha imponert både på og utenfor banen i løpet av sine to treningsopphold hos Per-Mathias Høgmo sitt mannskap.

Jeg er utrolig takknemlig for å få være en del av Fredrikstad Fotballklubb igjen. Jeg håper dette året er begynnelsen på noe stort for klubben og byen, jeg er veldig stolt av å få være en del av dette prosjektet!

— Tim Nilsen

Med disse signeringene er stallen mer eller mindre komplett, men Bocar Seck vil fortsatt trene med FFK i håp om en løsning med jobb og dermed arbeids- og oppholdstillatelse i Norge.
Totalt teller troppen 22 mann, med en fin miks mellom noen rutinerte lederskikkelser og mange fremadstormende unggutter.
Til sammen har 13 av 22 spillere en fortid i FFK sin utviklingsavdeling!

Tim og Oscar er to spennende signeringer. Tim er en hardtarbeidende spiss som scorer mål. Han har et tungt skudd og er gjennombruddshissig i stilen. Han har uttrykt et brennende ønske om å få komme til Fredrikstad for å bidra til at vi når våre mål. Oskar er på tross av sin relativt unge alder en ledertype som har et stort engasjement i spillet sitt. Han kan bekle flere roller i midtbaneleddet. Jeg gleder meg til å se han utvikle seg videre i FFK drakten. Begge disse signeringene er med på å styrke vår treningsgruppe og dermed gjøre oss bedre rustet til årets sesong.

— Per-Mathias Høgmo - Hovedtrener

Oscar sin kontrakt strekker seg ut sesongen 2018, mens Tim sin kontrakt i første omgang strekker seg ut juli.

Vi ønsker Oscar og Tim velkommen ombord og gleder oss til å se de i aksjon for FFK under årets sesong!