OBOS har barna i fokus - gir bort 400 billetter

Under Barnas verdensdager førstkommende lørdag gir OBOS bort 400 billetter til FFKs neste hjemmekamp.

Barna i Kiæråsen barnehage jubler. FFK-guttane er her! Ludvig Begby og Håvar Jenssen har knapt kommet seg inn porten før titalls unger svermer rundt og inviterer til lek med ball.

Se bildegalleri fra besøket lenger ned!

FFK har tatt turen ut i barnehagen for å se hva barna har laget til Barnas verdensdager, som arrangeres rett ved Stadion førstkommende lørdag. Det er gratis å komme inn! Se hele programmet for dagen her!

Barnas verdensdager har en fugl av PEACETU som maskot. Kiæråsen barnehage har gjennom våren laget sine egne varianter av fuglen. Rundt 20 fugler i ulike fasonger og størrelser var plassert i uteområdet da to spillere fra FFK kom på besøk.

OBOS - sterk partner av FFK og ligaen - engasjerer seg også for et bedre sted å bo. Derfor gir de ut 400 billetter til besøkende på Barnas verdensdager lørdag. Se bare etter standen, hvor det også er mulig å spille litt fotball - FFKs gutt- og juniorspillere er på plass og kan vise noen triks!

I tillegg søker FFK, Barnas verdensdager og OBOS sammen 10 unge lykkebringere til FFKs neste hjemmekamp. De ti barna får hver sin FFK-drakt, og skal følge FFK-spillerne ut på banen før kamp, sammen med dagens offisielle maskot. På standen på Barnas verdensdager kan barn nomineres - fyll bare ut skjemaet!

Av andre aktiviteter lørdag kan vi nevne:

- aktivitetsverksteder
- eventyrfortelling
- musikk og dans
- teater
- internasjonalt matmarked

Det er åpent fra 12-18, men merk at alle verksteder stenger kl 1630, og at etter dette er det underholdning fra scenen ute.

– Barnas verdensdager et flott arrangement og en fin måte å skape trivsel og integrering. Vi er opptatt av gode oppvekstsvilkår og Barnas verdensdager er med på å bidra til nettopp det. Vi er opptatt av at folk skal trives der de bor. Barn trenger aktiviteter, det støtter vi, forteller Steinar Frølandshagen i OBOS.