Nye nettsider for FFK

Velkommen til FFKs helt nye nettsider!

FFK har sammen med over 30 andre klubber i Norsk Toppfotball fått helt nye hjemmesider - og vi håper selvfølgelig du liker vår "nye drakt".

Bilder og video er sentralt i den nye løsningen. Det blir større og bedre bilder, og video av høyere kvalitet. Teksten vil være tilpasset mobil og den samme informasjonen vil være tilgjengelig på alle plattformer.

— Svend Anders Karlsen-Moum, redaktør fredrikstadfk.no

I sesong vil kampene stå i sentrum. En egen kampmodul vil ligge øverst på siden. Før kamp vil den inneholde sakene som bygger opp til kamp, under kamp vil det være resultatservice og etter kamp kommer sammendrag og intervjuer.

Samtidig ser vi etter flere frivillige som vil og har ferdighetene til å lage godt innhold på sidene våre. Der vi over forteller om større fokus på gode bilder, video og godt produsert innhold, setter det også krav til oss om å levere på disse tingene. Det trenger vi mer hjelp til fremover, så ta kontakt om dette kan være av interesse - på [email protected]

- Den nye nettsiden innebærer flere vesentlige skifter fra den forrige, både for leseren og for dem som jobber med publisering på siden. Godt innhold får nå bedre plass, og vi kan lettere tilpasse oss de ulike periodene av året vi er inne i. Vi er godt fornøyd med hva leverandøren og Norsk Toppfotball har utviklet for klubbene med den nye løsningen, og håper dette også gir flere som har lyst til å bidra økt lyst til å engasjere seg i medieteamet vårt, sier markedsansvarlig Svend Anders Karlsen-Moum. Han fungerer også som redaktør for FFKs nettsider.

Mer innhold vil bli aktivt i tiden fremover og når sesongen starter til våren. Særlig vil innholdet under hvert enkelt lag komme mer frem når kampene begynner å rulle.

Den tekniske plattformen for hjemmesiden er basert på norsk teknologi fra Enonic og Qbrick. Netlife Research har vært hovedpartner av NTF på den nye løsningen, med teknisk støtte fra Seeds Consulting.

PS! Vi holder på å flytte over og oppdatere informasjonen på siden, og leverandørene jobber fortsatt med å luke ut småfeil. Finner du noe som er feil eller savner noe, send gjerne en melding til [email protected].

Publisert: 11.12.2016, oppdatert: 13.12.2016
Skrevet av: Redaksjonen