Ny solid seier!

Det ble en knapp, men fortjent, seier borte mot Fram Larvik - Nå blir det en veldig morsom kamp til neste helg når serieleder Raufoss kommer til Fredrikstad!

God 1. omgang
Fram Larvik yppet seg litt i kampens første minutter, men 1. omgang var FFK sin.
Flere gode muligheter ble produsert, i tillegg hadde Eirik Mæland en ball i nettet, men den scoringen ble annullert for offside.
Etter halvspilt omgang var Fram forsvarer Fredrik Dahl uheldig og hektet Tim Nilsen på vei mot hjørneflagget. Uheldig eller ikke, straffen var korrekt idømt og Kjell Rune Sellin var sikkerhet selv når han banket ballen opp i det venstre hjørnet.

I fortsettelsen hadde FFK flere gode muligheter. Tim Nilsen sitt gode volley-forsøk ble blokkert av en forsvarer, mens Rocky Lekaj to ganger skrudde ballen rett utenfor målet fra god posisjon.
Alt i alt en veldig fortjent ledelse til pause for guttane, som burde ledet mer. Defensivt var det nok en gang solid.

To mål på tre minutter
2. omgang fikk en god start for FFK når et godt slått Lekaj-frispark fant hodet til Mislav Leko som stanget inn en 2-0 ledelse. Med tanke på hvor god kontroll FFK hadde hatt på hjemmelaget defensivt var nok følelsen hos de fleste at dette var spikeren i kista.
Men Fram Larvik slo tilbake umiddelbart. Leko var nok en gang i sentrum når hjemmelaget fikk straffe, den hamret Jone Rugland i mål, og det var med det spenning i kampen igjen.

Selv om det bare var ett mål mellom lagene hele omgangen så hadde FFK god kontroll på oppgjøret. Fram Larvik kom ikke til noen nevneverdige sjanser, og det var heller FFK som kunne scoret 3-1. Spesielt i kampens siste minutter når hjemmelaget sendt alle mann i angrep kunne litt mer presisjon fra FFK gitt en scoring.

Raufoss neste!
Med 7 poeng på de siste 3 kampene så har FFK jobbet seg opp i ryggen på serieleder Raufoss, og hva passer vel da bedre enn at det er nettopp de gule og svarte fra Oppland som kommer på besøk til Fredrikstad om en uke!

Dette blir en kamp hele Fredrikstad skal bruke en uke til å glede seg til, og billetter til oppgjøret kan du forhåndskjøpe deg på følgende måter:

Ticketmaster på nettBilletter FFK - Raufoss HER!
Fredrikstad Kino - Åpent hver dag fra 12:00
FFK sin administrasjon - Åpent hverdager fra 10:00

Sol, sommer, og toppkamp på Fredrikstad Stadion - Det er lenge siden sist!
Kan tilskuertallet fra serieåpningen stå for fall? Eller er det flere som har lyst til å se at tilskuerrekorden i 2. divisjon, fra 2002 mot Kvik Halden skal slås?

Her er topp 3 - Tidenes mest besøkte 2. divisjonskamper:

FFK - Kvik Halden 2002 - 7013 tilskuere
FFK - Asker 2018 - 5691 tilskuere
FFK - Eidsvold Turn 2002 - 5370 tilskuere

Kan vi skyve noen av disse kampene ned fra pallen og sikre en enorm støtte til guttane våre når serieleder Raufoss kommer til byen!?

SAMMEN ER VI STERKE!

Fram Larvik - FFK 1-2 (0-1)

• Framparken

• 850 tilskuere

• Målscorere: Kjell Rune Sellin, Mislav Leko (FFK) og Jone Rugland (Fram)

• Håvar Jenssen

• Filip Westgaard

• Mislav Leko

• Mads Nielsen

• Ludvig Begby

• Rocky Lekaj (Youssef Chaib 63 min.)

• Joona Veteli (Håvard Åsheim 68 min.)

• Thomas Rekdal

• Eirik Mæland