Ny seier for FFK2!

FFK2 møtte mandag Ås på Fredrikstad stadion, det ble en ny god opplevelse for det unge rekruttlaget.

Med mandagens seier er laget plassert på 3. plass etter 7 kamper, 2 poeng bak serieleder Råde.
Neste mandag er det nettopp Råde som er motstander for rekruttlaget.

Her er Magnus Meling sin beskrivelse av seieren mot Ås på Fredrikstad stadion:

Vi startet kampen best og skapte de første sjansene. Selv om vi spillemessig var best, dominerte vi ikke fullstendig. Årsaken til det var fordi vi ikke var flinke nok til å vende spillet og skape rom. Ås hang bra med og hadde noen potensielle kontringsmuligheter, men klarte ikke å skape noen gode sjanser på oss.

Vår første scoring kom etter 30 min. Joel Armstrong kom rundt på kant og la inn til Mo Berisha som løp ballen i mål.

2.omgang startet ved at Ås produserte en rekke sjanser. Vi var heldig som ikke slapp inn mål. Dårlig markeringspill og håndtering av trusler i egen boks var årsaken til dette. Resten av kampen er jevnspilt, men så scoret vi 3 mål de siste 10 minuttene. Etter 2-0 gikk luften ut av Ås.

2-0 målet: Frispark. Thomas Rekdal svinger inn og på bakre header Harald Sollund ballen i krysset

3-0 målet: Fredrik Stokke kommer alene med keeper. Bommer og blir felt, men Alexander Zoulakis tar returer og setter den i mål

4-0 målet:  Said Barakat spiller fri Fredrik alene med keeper i bakrom Fredrik setter den enkelt i mål.

En helt ok kamp av oss. Det positive er at fortsatte å spille vårt spill og at vi klarte å drepe kampen. Det vi må øve mer på, er håndtering av innlegg og trusler i egen boks.

Kampfakta: