Neste motstander: Nybergsund Trysil

Sundet er ingen ukjent klubb for de som er glad i norsk fotball, klubben fra Trysil har gjort seg bemerket en rekke ganger.

Imponerende bragder
Nybergsund ligger i Trysil kommune og tettstedet har en befolkning på ca. 350 personer.
Trysil kommune har noe flere innbyggere, men ikke mer enn at totalen i kommunen strekker seg til 6500 mennesker.

Med det til grunn så er det en imponerende historie Nybergsund Trysil har i norsk fotball.
2007-sesongen ble klubben virkelig satt på kartet når de nådde kvartfinalen i NM, etter å ha slått ut blant annet Fredrikstad og Vålerenga på veien. I kvartfinalen var det derimot slutt, da ble Haugesund for sterke på bortebane.

I seriesammenheng har klubben holdt seg på Norges 3 øverste nivåer i nesten samtlige av de siste 30 åra.
2007-sesongen ble ikke bare imponerende på grunn av cupeventyret, dette året klarte de også bragden med å klatre inn i norsk toppfotball med opprykk til 1. divisjon.
Der klarte laget fra den lille bygda å holde seg i 4 sesonger før det i 2012 igjen ble spill på nivå 3.

Tøffere etter seriespissingen
Laget trenes i år, som i fjor, av den tidligere landslagsspilleren Jarl Andre Storbæk. Han tok over før 2017-sesongen og skulle med det ta over etter klubblegenden Ola Brenden. Brenden er en av klubbens mestspillende og mestscorende spillere gjennom tidene, i tillegg til å ha ledet laget som trener gjennom årene på nivå 2 i norsk fotball.

2017-sesongen, den første etter at seriesystemet ble spisset og antall lag i 2. divisjon ble halvert, ble utfordrende for Sundet. Laget ble til slutt nummer 10, to plasser over nedrykk. Avstanden ned til nedrykk var allikevel på relativt komfortable 9 poeng, så det ble aldri noen nervepirrende avslutning på sesongen for Storbæk og hans mannskap.

Best hjemme så langt
Årets sesong har startet omtrent der fjoråret sluttet, og Sundet ligger utrygt plassert på en foreløpig 12. plass. Den posisjonen gir nedrykk, men veien oppover tabellen er kort. Kun målforskjell skiller opp til 9. plassen.
Det er på hjemmebane poengene har kommet, 3 av 5 oppgjør på Nybergsund stadion har endt med seier, senest mot Moss sist helg.
Kampen på Fredrikstad Stadion er årets 5. bortekamp for Nybergsund, de 4 første har gitt en uavgjort mot naborival Elverum, mens de 3 andre har gitt tap mot henholdsvis Fram Larvik (2-1), Asker (6-1) og Grorud (2-0).

Laget til Sundet har en del lokale innslag i troppen, men har også  mange spillere fra andre deler av landet. Klubben som i sin tid ble kjent for kontraktbegrepet "ødemarkstillegg" har i tillegg flere utenlandsimporter som Eino Puri fra Estland som kan skilte med 5 landskamper, Sofiane Dia fra Frankrike, Aleksander Cisic fra Serbia, Albert Berisha fra Sverige, Victor Wagner Pedersen fra Danmark og Fabrizio Tambucho fra Uruguay.
En annen spiller i troppen til Nybergsund er John Koko, som spilte på vårt eget juniorlag fra 2015 til og med i fjor.

Billetter
Billetter skaffer du deg på følgende måte:

- Ticketmaster, klikk her: Kjøp billetter her!
- Fredrikstad Kino (åpent alle dager fra 12:00)
- FFK sin administrasjon (alle hverdager fra 10:00 - 16:00)

Lagtilbud
Ønsker du gruppebilletter for laget ditt? I så fall kan dere få billetter til kun 50,- per person!
Les mer her: Lagtilbud - Kun 50,- per pers!

Håper vi ses på Stadion til helga - Sammen er vi sterke!