Møter Raufoss på Stadion

I morgen spiller vi årets 7. treningskamp, denne gangen er det en av opprykkskandidatene i vår avdeling som kommer på besøk.

Raufoss endte fjorårssesongen langt bak suverene HamKam, men de var veldig nærme, og hadde kanskje fortjent, å slå ut Notodden i kvaliken til OBOS-ligaen.
Notodden gikk seirende ut og slo etter det ut også oss. Hvordan det hadde sett ut dersom det var Raufoss vi hadde møtt isteden for Notodden i fjorårets kvalik vil ingen få vite, men i år skal klubbene få måle krefter både før og i løpet av sesongen.

Kontinuitet
Raufoss var innom OBOS-ligaen i 2016, men rykket ned igjen etter kun en sesong på nivå 2.
De gule og svarte fra Oppland bygde seg raskt opp igjen og var med i tetkampen umiddelbart i 2017.
Inn i 2018 har klubben mistet et par viktige spillere, men mye av laget ser like sterkt ut.
Med kontinuitet og kvalitet i spillergruppe og i støtteapparat er det mye som tilsier at Raufoss blir en av de sterkeste kandidatene for topplassene i årets 2. divisjon.

Til nå i vinter har de som de de fleste andre hatt varierende resultater, slik det ofte er i treningskamper.
Raufoss har rukket å spille 7 kamper til nå, det har gitt seire mot Gjøvik/Lyn, HamKam og Moss, uavgjort mot Asker og Elverum, mens kampene mot OBOS-lagene Ull/Kisa og Mjøndalen har gitt klare tap.

Bedring på skadefronten
For vår del så kommer vi fra et 1-0 tap borte mot Örgryte, en kamp som Superettanlaget vant fortjent.
Før det har det blitt tap mot S08, uavgjort mot Skeid og Zenit, mens Kråkerøy og Selbak er blitt beseiret.

Når vi nå er 10 uker ut i året så begynner man endelig å se lysning på skadefronten. Til denne kampen er det "bare" 4 spillere som er ute.
Mislav Leko gikk av mot Örgryte med en smell i leggen, han er på feltet igjen på mandag. Joel Armstrong har en muskelskade i låret og trenger et par uker på treningsrommet, mens Joona Veteli nærmer seg å trene for fullt igjen.
Håvard Åsheim har vært syk denne uken og står over mot Raufoss.
På den gledelige siden så er både Mads Nielsen, Oscar Lopez Borgersen og Filip Westgaard tilbake i troppen etter sine skader.
Leo Olsen, Tomas Lopez og Tim Nilsen er også med igjen etter sykdom.

Håper været ikke ødelegger
Kampstart torsdag er 17:00 på Fredrikstad Stadion.
Vi håper snøen holder seg unna og at det blir gode forhold for lagene og tilskuerne.

Vi ses på Stadion - Sammen er vi sterke!