Målløst mot Skeid i Østfoldhallen

Ingen propaganda-fotball, men kamp nummer tre på rad uten baklengs mot en av opprykkskandidatene i den andre avdelingen.

FFK gikk til kamp med 6 spillere ute med skade, men på plussiden så var Ludvig Begby tilbake i troppen og fikk noen minutter på slutten av oppgjøret.
Fra start spilte 6 gutter fra Fredrikstad, 4 av de er fortsatt tenåringer, og i løpet av kampen var ytterligere 5 spillere fra Fredrikstad på banen.

Skeid var det førende laget i banespillet fra start, uten å produsere de største sjansene. Utover i omgangen jevnet spillet seg mer ut, og begge lag produserte et par sjanser.
Skeid var alene med Karstensen i FFK-målet to ganger, begge endte med at unggutten fra Selbak kom seirende ut. Rocky Lekaj fyrte av en rakett fra 20 meter for FFK, men keeper hos Skeid fikk opp armen til slutt og slo til corner.

Andre omgang ble en rotete affære med mye bytter hos begge lag.
FFK hadde et frispark i en farlig posisjon som var nære å gå inn via muren, mens Skeid hadde en stor mulighet etter et brudd høyt i banen, igjen var Karstensen på plass med en redning, denne gangen via stanga til corner.
Mot slutten av kampen styrte Skeid mye av banespillet, men det nærmeste de kom var flere langskudd som ikke var spesielt skumle.

Karstensen hadde en god kamp og viste i tillegg til noen gode redninger frem en meget god langpasningsfot som ødela mye av presset til Skeid.
Han stengte dermed buret for andre gang denne oppkjøringen, og har fortsatt til gode å slippe inn mål for a-laget!

Jeg er fornøyd med kampen i dag, nå blir det moro med tur til Tyrkia, eneste ulempen er at håret nok forsvinner som førstereisgutt.

— Aleksander Karstensen

Joona Veteli (kne), Mikko Viitikko (lår), Filip Westgaard (lyske), Rino Falk Larsen (kne), Youssef Chaib (skulder) og Håvard Jenssen (influensa) var alle ute til denne kampen. De fleste er tilbake på feltet i Tyrkia og skal gradvis tilbake i full trening de kommende ukene.

Grytidlig lørdag morgen reiser troppen til Tyrkia for en uke med mye trening og kamp mot Zenit.
Vi ønsker gutta god tur!

Kampfakta

FFK - Skeid 0-0
Østfoldhallen
Tilskuere: 200 ca.

Aleksander Karstensen

Håvard Åsheim
Mislav Leko (T. Lopez Borgersen 60 min.)
Mads Nielsen
Leonard Getz (L. Olsen 45 min. - J. Armstrong 85 min.)

Oscar Lopez Borgersen (T. Nilsen 23 min. - A. Zoulakis 73 min.)
Eirik Mæland
Thomas Rekdal (B. Seck 73 min.)
Anas Farah (L. Begby 73 min.)

Rocky Lekaj
Kjell Rune Sellin (J. Bakken 60 min.)