Mads Nielsen klar for FFK!

Forsvarskjempen er klar for FFK og blir årets "Jeg er med"-spiller!

Mads Nielsen (23) er klar for FFK etter å ha satt penn til papir på en 2-årsavtale i dag.
Dansken er årets "Jeg er med"-spiller, og klubben kan dermed takke alle de fantastiske bidragene som har kommet inn for å finansiere denne solide forsterkningen.

Mads er skolert i Brøndby, men kom til Norge sommeren 2015 for spill i Nest-Sotra i OBOS-ligaen.
Deretter gikk ferden videre til Sandnes Ulf hvor han de siste to årene har spilt tilsammen 64 kamper.
Begge årene endte med kvalifisering til Eliteserien, men uten opprykk.

Jeg gleder meg stort til å spille for FFK, jeg har fått et veldig fint inntrykk av klubben, spillergruppen og trenerteamet. Tusen takk til alle supportere og bedrifter som har hjulpet til økonomisk!

— Mads Nielsen

Mads er en meget robust og godt trent midtstopper med stor rekkevidde. I tillegg har han gode ballferdigheter og blir en viktig bidragsyter i det offensive spillet.

Mads skal spille med drakt nummer 26.

"Jeg er med" 2018 har bestått av 2 deler.
Del 1 var med på å finansiere trackingsystem, noe som blir viktig for kulturbyggingen i klubben og bidrar i stor grad til økt treningskvalitet.
Del 2 var å bidra til en solid spillerforsterkning med gode lederegenskaper og erfaring fra høyere nivå, men også med utviklings- og salgspotensial.

Totalt har det kommet inn nærmere 300.000,- på årets "Jeg er med" aksjon - helt fantastisk!
Vi nådde ikke helt målet for Del 2, men klubben har fått de nødvendige forsikringene for å fullføre signeringen av Mads Nielsen.

Vi er veldig fornøyd med å få på plass Mads, han komplementerer forsvaret vårt som nå har en fin miks av erfaring, konkurranse og utviklingspotensial. Tusen takk til alle som har bidratt til "Jeg er med 2018" - Fredrikstad er en fantastisk by med helt utrolige supportere!

— Joacim Heier, daglig leder FFK

Vi ønsker Mads velkommen til FFK!