Kaptein for en av Europas 8 beste U17-nasjoner

Thomas Rekdal er på vei hjem etter et minnerikt mesterskap i England. EM-sluttspillet endte med kvartfinaletap mot vertsnasjonen søndag kveld.

Thomas Rekdal og hans G17 landslag gikk søndag kveld ut av EM-sluttspillet mot vertsnasjonen England. Hjemmefavoritten vant til slutt 2-0, men det Norske laget gjorde en sterk innsats i mesterskapet og kan definitivt reise hjem med hevet hode.

Thomas Rekdal startet som kaptein i alle 4 kampene som Norge spilte. Høydepunktet må nok ha vært den viktige snuoperasjonen mot Sverige, hvor Thomas scoret begge målene.
Etter 0-0 mot Portugal i første gruppekamp var det 2-1 seieren mot Sverige som sendte Norge opp i pole-position før siste gruppekamp mot allerede utslåtte Slovenere. Thomas startet også denne kampen, men ble tatt av til pause på stillingen 2-0, for å bli hvilt inn mot kvartfinalen.

I kvartfinalen var det England som stod på motsatt banehalvdel. Det engelske laget er en av storfavorittene i mesterskapet og vant 2-0 i et ellers relativt jevnspilt oppgjør.
England gikk dermed videre til semi-finalen, mens Norge måtte pakke koffertene og reise hjem.

Thomas har spilt godt med kamper mens han har vært i mesterskapet, men melder seg klar til kamp mot Hønefoss på onsdag.
Midtbanespilleren lander på Gardemoen seint mandag, men er på trening tirsdag og med til Hønefoss på onsdag.

Rekdals
Sindre og Thomas Rekdal