Jon Masalin melder overgang til Telefinans

Jon Masalin kom til FFK tilbake i 2010, nå går ferden videre til nye oppgaver.

Finnen ga seg som målvakt etter 2017-sesongen og gikk over i trenerapparatet i denne sesongen. Der skulle han derimot ikke bli lenge, for ikke langt inn i året fikk han et svært spennende jobbtilbud.

Telefinans, som også er ny samarbeidspartner i FFK fra 2018, er en av Norges største låneformidlere, Fredrikstad-bedriften startet i 1985 og i år skal de utvide virksomheten inn i Finland.
Med på den utviklingen får de Jon Masalin som får en vesentlig rolle i bedriftens nyetablering i Finland.
Jon har med årene etablert seg i Fredrikstad, og her blir han værende, men kommer nå også til å få mange reisedøgn i hjemlige trakter.

Siste arbeidsdag for Jon er tirsdag i påskeuka, men FFK har sikret seg en spennende erstatter.
Samuel Dirscher kommer inn allerede fra april og sørger for en sømløs overgang slik at keeperne på FFK a-lag, utviklingsavdeling og på Wang er godt ivaretatt.
Samuel vil bli presentert senere!

Jon selv hadde følgende å si om jobbskiftet:

FFK har vært en stor del av mitt liv i åtte år. Åtte år med knallhard jobbing som noen ganger lyktes, mens andre ganger ikke. Jeg har fått jobbe med så mange spennende mennesker, både spillere, i støtteapparatet, frivillige, supportere og på WANG som har gjort disse årene utrolig minnerike. Vi har stått sammen i både medgang og motgang. Minnene er mange og jeg kommer til å ta de med meg videre i livet.

Det er med tungt hjerte at jeg skal forlate klubben og menneskene rundt den, stemningen og engasjementet på Fredrikstad Stadion er helt unik og jeg anser meg selv som heldig som har fått vært med på å oppleve den, samtidig så er det spennende å få denne sjansen jeg har fått og jeg gleder meg til nye utfordringer.

Jeg ønsker å takke alle som har värt involvert i FFK de siste 8-9 år  for den tiden vi har hatt og støtten jeg har fått.

Jeg ønsker klubben masse lykke til med sesongen 2018!

Vi sees på stadion, på tribunen!

Hilsen Jon