Knuste sarpsborg 08 6-0 på veien til Gais Open triumf

Forrige helg var Bylaget 2004 på Gais Open i Gøteborg.

Forrige helg reiste Bylaget 2004 til Gøteborg for å delta i Gais Open. Denne turneringe består av en rekke topplag som satser hardt for å vinne. I gruppespillet møtte guttene Kalmar FF, Gais og Hässeholm. Guttene startet Gais Open med å slå vertene Gais hele 5-1! Kamp nummer to ble spilt mot Hässeholm, en kamp som endte hele 13-0. En kamp som kan beskrives som en nådeløs affære. Siste kamp i gruppespillet var en ren gruppefinale mot Kalmar FF. Kampen endte 1-1 og Bylaget gikk videre til kvartfinalen der Kolbotn ventet.

Knuste Sarpsborg 08 på vei til finalen

Kolbotn som er fjorårets Norway cup vinnere ble slått 3-0. De klarte ikke å håndtere guttenes press og pasningsspill. Søndag var det klar for en semifinale som alle involverte sent vil glemme. Bylaget skulle møte Sarpsborg 08 som hadde forsterket seg ytterligere med spillere fra både Moss FK og Kvik Halden. Spenningen lå i luften før kampstart. Det skulle vise seg at alle forsterkningene de hadde var ikke nok til å forhindret et 6-0 tap i semifinalen. Bylaget dominerte på banen og var best i det aller meste den kampen.

Finalen senere på dagen ble spilt mot Tyresö FF. Et lag som slo Kalmar FF i semifinalen. Det var to lag med mange slitne bein som møtte til kampstart. Guttene viste at slitne bein skulle ikke ha noe å si. Mentaliteten guttene viste er en sjelden vare og finalen endte hele 4-0! De jobber og står opp for hverandre hele tiden, noe som fører til turneringsseier i gevinst. Vi ønsker å gratulerer Sadir Abud som mottok turneringens beste spiller, men ble også turneringens toppscorer.

Bylaget kan vise til en imponerende målforskjell på hele 34-2. Helgens turnering er et tydelig bevis på at det gror godt med unge fotballspillere i vår by. De tre stolte trenerene som deltok under turneringen var, Knut Simen Johannesen, Joacim Jonsson og Andreas Lavik Nordby. Vi ønsker å takke Øystein Edvardsen som stilte opp med å kjøre guttene til turneringen og samtlige kamper.Vi ønsker også å sende et stort takk til alle samarbeidsklubber for godt samarbeid rundt disse guttene. Uten den gode jobben dere gjør i hverdagen, så hadde ikke dette vært mulig.

Disse spillerne representerte Bylaget denne helgen:
Johannes Karlsen – Skogstrand
Anders Kristiansen – Trosvik