Her er årets «JEG ER MED» spiller!

Philip Aukland (20) kommer fra Fram Larvik og har signert med FFK ut 2021.

Imponerende sesong i Larvik
20 år gamle Philip Aukland er sørlending og gikk gradene i Start før han i 2018 var lånt ut til Arendal i Postnord-ligaen, der ble det 15 kamper før han returnerte til Start for oppkjøringen til årets sesong. I februar ble det imidleritd overgang til Fram Larvik og der har både klubben og Philip hatt en imponerende sesong så langt.

Fra nær kollaps sommeren 2018 med store økonomiske utfordringer og en fysioterapeuts mareritt av en skadeliste toppet det seg når Fram måtte møte Nybergsund Trysil med kun 8 spillere. Men Fram har reist seg mesterlig. Kun ett tap gjennom vinteren, tetlag i Postnord-ligaen og aller mest imponerende er innsatsen i NM hvor de har slått ut Start, Raufoss, Strømsgodset og Bærum. I september spiller de kvartfinale mot Ranheim.

Sentral brikke i det unge Fram-laget var Philip Aukland som har tatt store steg gjennom 2019. Ved siden av spill i Postnord-ligaen har den sympatiske unggutten også vært trener på Fram sitt Gatelag. Nå er han klar for fullt fokus på fotball og å utvikle seg videre i FFK.

- Dette er et steg opp både sportslig og fasilitetsmeesig. Jeg gleder meg virkelig til å bli med på dette her. Jeg er glad og takknemlig for at klubbene ble enig og setter pris på at Fram ga meg muligheten til å velge. Forteller den unge forsvarsspilleren.

Har fulgt med Philip
Helt siden Fram-laget imponerte på Stadion i våres har den sportslige ledelsen i FFK fulgt Vestfold-laget tett. Philip er blant de spillerne i det unge Fram-laget som har stått mest frem.

- Philip har gått gradene i Start og er godt skolert, har tidligere vært mest aktuell som stopper, men har markert seg som back i Fram. Gode ferdigheter, bra fart, god rekkevidde, offensiv, men samtidig gode forsvarsferdigheter. Forteller Per-Mathias Høgmo.

Philip har skrevet under en kontrakt ut 2021 og Per-Mathias har troa på at den unge forsvarsspilleren har den rette karakteren til å ta nye steg i FFK.

- En meget ambisiøs spiller som har vist at han tar nye nivåer. I tillegg er han læringsvillig, engasjert og en spiller som passer godt inn i FFK sin profil med trenings- og utviklingskultur. I Philip har vi komplementert troppen og vi har fått inn en spiller som kan utvikle seg sammen med klubben mot de målene vi har. Avslutter Per-Mathias.

Godt samarbeid med Fram
Philip blir årets "Jeg er med" spiller og et stort antall takk må derfor rettes mot alle de fantastiske bidragene i forbindelse med Folkekampen tidligere i august. Philip var under kontrakt med Fram og ledelsen i FFK roser Larvik-klubben for en god prosess.

- Vi har hatt en god dialog med Fram, ikke bare nå, men over lengre tid. Det jobbes veldig bra der med begrensede ressurser, noe antallet unge spillere de utvikler er et godt bevis på. Vi må takke de for en ryddig og fair prosess i forbindelse med overgangen til Philip. Forteller Joacim Heier.

Spilleklar mot Levanger
Philip trener med sine nye lagkamerater onsdag og så sant alt går som det skal med papirarbeidet er han med når FFK møter Levanger på søndag.

Billetter til FFK – Levanger skaffer du deg her:

- FFK Appen
- Aristorkraten
- FFK Administrasjon

Vi sees på Stadion – SAMMEN ER VI STERKE!