Fredrikstad stadion

Helhjertet forsøk

FFK presset på, men klarte ikke omsette sjansene, dermed var sesongen 2018 slutt og forberedelsene til å lage et enda bedre FFK i 2019 i gang!

Med 0-3 å hente opp var det en særdeles vanskelig oppgave for Høgmos menn i hjemmekampen mot KFUM.
Allikevel var det et snev av håp ettersom laget hadde scoret mye mål på hjemmebane denne høsten.

Dominerte fra start
FFK gikk ut tok tok tak i kampen, spillemessig var de første 20 minuttene veldig bra. Gjestene fikk knapt låne ballen og FFK traff med både press og spill.
Anas Farah fikk en gedigen mulighet når KFUM feilberegnet i eget forsvar, dessverre fikk i Anas satt ballen i mål verken på første eller andre forsøk.

Etter halvspilt omgang jevnet spillet seg mer ut og KFUM kom med et par farligheter. Håvar Jenssen måtte vise hva han kan når KFUM skjøt et brukbart frispark, og et par andre ganger var gjestene i gode posisjoner uten at de klarte å true målet.

FFK hadde flere dødballer som ble svingt inn i feltet, men det ble aldri de store sjansene av det.
0-0 til pause og status quo før siste omgang i duellen mellom FFK og KFUM.

Presset på
I pausen la FFK om formasjonen og endringene gjorde at laget fikk tilbake initiativet.
Flere gode sjanser ble produsert. Veteli var centimetere unna med et godt langskudd, Mæland fikk en stor mulighet fra ca. straffemerket og på et langskudd fra en forsvarer fikk akkurat ryddet ballen fra streken etter at keeper mistet ballen.

Etter 80 minutter kom endelig den velfortjente og etterlengtede scoringen. Chaib dro seg innover og skjøt et skudd i stanga, på returen var Andreas Aalbu og pirket inn 1-0.
Deretter trykket FFK voldsomt på, men rett etter et par store muligheter, og med alle mann i angrep, kom kontringen som drepte kampen. 1-1 og game over.

At det blir 1-1 i dag føles litt flatterende, men at KFUM går videre etter 180 minutter er det ingenting å si noe på.

Veien videre
Med det så var sesongen 2018 over, vi er selvfølgelig skuffet over at vi ikke rykker opp, men FFK som klubb har tatt store steg gjennom det siste året og står bedre rustet enn på lang tid til å heve kvaliteten gjennom vinteren og inn i 2019-sesongen.
Vi var veldig nærme allerede i år, neste år skal vi være et par knepp bedre!

Tusen takk for fantastisk støtte gjennom sesongen fra supportere og samarbeidspartnere og ikke minst alle frivillige som legger ned enormt med timer for klubben!
SAMMEN ER VI STERKE!