God Norge-erfaring for Thomas

Sist helg var FFKs Thomas Rekdal kaptein for Norge G16 i turneringsfinale mot Danmark. En god opplevelse for midtbanespilleren.

Thomas gjorde en meget god figur i landslagsoppdraget nylig, og har tatt store steg siden forrige samling. "Han gjør ting mye fortere nå", var en av tilbakemeldingene fra landslagstrener Gunnar Halle. Det er et resultat av at Thomas har blitt flyttet opp fast i A-troppen. Siden han gjorde ferdig ungdomsskolen i våres har han fulgt A-lagets sin syklus og han har tilpasset seg meget bra.

- Dette er en av styrkene til Thomas, evnen til å lære og tilpasse seg. Til høsten begynner han på WANG, som FFK har et tett samarbeid, med og da kommer han til å få en enda bedre treningshverdag, sier utviklingsansvarlig Magnus Meling.

- Det er selvfølgelig litt annerledes å spille landskamp enn klubbkamp, og en god erfaring å ta med seg. Man møter nye type spillere både på eget lag og hos motstanderen - andre måter å tenke på, sier Rekdal om det å være med på G16-landslaget.

- Det er stort, selvfølgelig, å spille med flagget på brystet. Det gir litt ekstra motivasjon, legger han til.

Landslagstrener Halle skryter av Thomas sin innsats og innstilling og sier at han er meget flink i oppbyggingen av spillet, gode bidragsyter ved vending av spill. I tillegg posisjonerer han seg godt defensivt. Neste samling er i slutten av august, noe både Thomas og FFK ser frem til.

Denne helgen kan Thomas igjen være aktuell for en plass på FFKs A-lag når Levanger kommer på besøk på Stadion. FFK har ikke tapt hjemme på over tre måneder, så ta turen og hei guttane frem til seier!