Getz flytter til USA for studier

Leonard Getz kom til FFK for andre gang før 2018-sesongen, nå har den unge venstrebacken fått en gyllen mulighet og flytter til USA for å studere fra sommeren av.

Leonard Getz kom til FFK fra Trosvik i 2014. Deretter var han en tur innom Sarpsborg 08 før han var tilbake i FFK i 2018 til Per-Mathias Høgmo sitt lag.
Leonard har landskamper for Norge på både G16 og G17, men har dessverre vært en del plaget av diverse skader opp gjennom årene. Allikevel har han flere ganger vist frem en imponerende fysisk kapasitet og har alltid vært blant de aller fremste på FFK sine tester.

Fra sommeren av flytter Getz til USA, nærmere bestemt Louisville hvor han har fått scholarship på University of Louisville, altså fullfinansiert utdanning samtidig som han spiller fotball for college-laget til skolen.
Frem til sommeren er Leonard topp motivert for å legge ned maks innsats for FFK og bidra til en god vårsesong.

- Jeg ser på dette som en god mulighet til å kombinere det studiet jeg ønsker, samtidig som jeg får spilt fotball på et bra nivå. Jeg ønsker å takke FFK for muligheten jeg har fått i klubben og ønsker alle lykke til videre og håper på opprykk! Forteller Leonard.

Bjørn Johansen synes det er synd for FFK at Getz reiser, men har ingen vanskeligheter med å forstå valget til Leonard.

- Det er selvsagt veldig synd å miste Leonard midt i sesongen, men vi har full forståelse for valget hans og ønsket å legge tilrette for det. Vi ønsker Leonard masse lykke til og han er fortsatt ung, så det trenger ikke være det siste vi ser av han i FFK. Forteller Bjørn Johansen.

Vi ønsker Leonard masse lykke til i USA og takker for innsatsen i FFK-drakta.