Fortsatt ubeseiret!

Fredrikstad med sin tredje strake uavgjort i kampen som endte 0-0 på Sandnes stadion andre påskedag.

FFK mønstret fra start en ellever med hele fem utskiftninger fra hjemmekampen mot Mjøndalen forrige uke. Flo, Falk Larsen, Westgaard og Akinyemi fikk i dag sjansen fra start.

Etter en relativt åpen og jevn start, fikk Karoliussen god sving på en retur utenfor Sandes Ulf sin sekstenmeter, men skuddet var ikke godt nok til å overliste Sahlgren. Like etterpå ble Ulrik Flo liggende etter en smell med Vevatne i flere minutter, og begge to måtte bytte allerede etter drøye kvarteret spilt. Kapidzic kom inn til fordel for Flo, som tydelig blødde kraftig fra ansiktet.

Målløs første omgang

Kampens første store sjanse var signert de lyseblå, der skuddet fra Eriksen strøk stolperoten til Håvar Jenssen. Etter denne sjansen åpnet kampen seg mer, og Kapidzic var nære å skape trøbbel for Sandnes Ulf-forsvaret da han nesten klarte å forlenge et frispark med en tå.

Guttane hadde god grunn til å være fornøyde etter den første omgangen, der vertene skapte veldig lite, ser man bort i fra Eriksens skudd like til side for mål.

De for anledningen helrøde fra Fredrikstad gikk rett i angrep etter pause, og festet et lite grep om kampen i de første minuttene. FFK maktet å ta vare på ballen, og kom til flere gode innlegg. Sandnes Ulf ble spilt lave, og det virket som at bortelaget koste seg i Rogalands påskesol.

Jaktet ledelsen

Likevel får ikke FFK hull på byllen, og Sandnes Ulf spilte seg inn igjen i kampen. Etter 70 minutter spilt smalt det i tverrliggeren fra de lyseblå, men heller ikke denne gangen måtte tallene i målprotokollen endres.

Fredrikstad gjorde sitt andre spillerbytte etter 76 minutter, Brix byttet ut med Kaland. Bare et par minutter senere spilte Andrea Loberto ut sitt siste kort, Akinyemi var ferdigspilt, og inn kom Åsheim.

Begge lagene jaktet den forløsende scoringen, men FFK stod godt defensivt, noe Sandnes Ulf også gjorde. Det hele ebbet ut i en ny poengdeling for Fredrikstad - laget som fortsatt ikke har tapt. Det er progresjon i hver kamp, og man tar med seg at man ikke slipper inn mål på det som før denne runden var serielederen.

Neste kamp er hjemme på stadion mot Bodø/Glimt søndag 23.april. Laget er klare for å ta sin første trepoenger for sesongen! Vel møtt!

Kampfakta:

Sandnes Ulf - Fredrikstad FK 0-0 (0-0)

FFks lag fra start: Jenssen - Akinyemi (Åsheim), Skagestad, Leko, Westgaard - Falk Larsen, Veteli, Karoliussen, Brix (Kaland)- Flo (Kapidzic), N'Diaye

Tilskuere: 1695

Gule kort: