Første tap på 9 kamper når Asker snudde og vant

Med 2-1 ledelse til pause så det positivt ut for et FFK som ikke har tapt på bortebane og ikke sluppet inn mer enn 1 mål i noen seriekamp i år, men Asker kom tilbake.

Drømmestart, men tap
Rocky Lekaj sendte oss i ledelsen med en strålende scoring, men det tok ikke lang tid før Asker var ajour etter en straffescoring av Celina.
FFK tok tilbake ledelsen rett før pause når Rino Falk Larsen var på rett plass til rett tid og smalt inn 2-1.

Med 13 seriekamper på rad uten mer enn 1 baklengsmål og en ubeseiret rekke på 9 kamper så det dermed lovende ut for FFK, men i andre omgang kom Asker sterkt tilbake.
Først Traore ikke mange minuttene etter hvilen, før Sanyang satt inn 3-2 til hjemmesterke Asker med kvarteret igjen på klokka.
Bittert nok kom scoringen rett etter en stor dobbelsjanse til FFK som keeper Vedeler på hjemmelaget holdt ute og ble dagens mann for Asker.

Alt i alt en ok prestasjon fra FFK i dag som skaper mye sjanser og spiller bra, men i de avgjørende øyeblikkene er det Asker som er best. I fotball handler det som alle vet om å sette kula i mål, det klarte Asker flere ganger enn oss i dag.

Alle er med
Med dagens resultater er det igjen tett som hagl på øvre halvdel av tabellen. Fra Raufoss på 1. plass til Asker på 7. plass skiller det fattige 5 poeng etter 14 serierunder.
Vi beholder 2. plassen på tabellen, kun 3 poeng bak førsteplassen, men bak oss kommer utfordrerne som perler på en snor.
Elverum og Grorud er a-poeng med oss, mens Alta og Mjølner kun er poenget bak. Dagens motstander Asker har med dagens resultat fått kontakt igjen med teten etter en tung periode.

Vår fordel inn i høstsesongen er at vi har hatt en stor overvekt av bortekamper, hele 8 av 14 serierunder er spilt borte, noe som betyr at 7 av høsten 12 serierunder skal spilles hjemme på Fredrikstad Stadion.

Rekordkampen neste!
Vi starter med Moss den 12. august, kampen som skal sette en ny rekord for antall tilskuere i 2. divisjon!
Det er lov å være skuffet og bitter i dag, men vi snur blikket fort fremover og går for en god høstsesong!

Nå tar spillerne en liten egentreningsperiode før laget samles igjen 26. juli.
Søndag 29. juli kommer Eliteserielaget Sandefjord til Fredrikstad Stadion for å spille treningskamp, den kampen går klokka 16:00.

FFK ønsker alle våre fantastiske supportere en god sommer!