Før kampen: Jerv vs. FFK

Søndag tar vi turen til Grimstad for å måle krefter med Jerv, her får du siste nytt om troppen!

Jerv har vært minutter unna Eliteserien i både 2015 og 2016, men i år har det gått litt tråere for de gule fra Sørlandet.
Etter en vanskelig start har Jerv imidlertid fått opp dampen i sommer, og ligger i øyeblikket på 19 poeng, 2 plasser over FFK.

Levemyr Stadion, som offisielt heter JJ Ugland Stadion, har vært en vanskelig arena å besøke de siste årene, mens i 2016 har halvparten av hjemmekampene endt i uavgjort, samt at to har gitt seier og to har gitt tap.

Mange husker nok det motsatte oppgjøret mot Jerv på Stadion 16. mai, kanskje vår beste kamp for året, en kamp det fortsatt er vanskelig å forstå at endte med 1-1.

Vi kommer fra en skuffende uavgjort mot Strømmen, en kamp som minnet om flere andre i år hvor vi er spillemessig og sjansemessig det beste laget, men hvor vi ikke står igjen med alle poengene.
Det positive er prestasjonen og at de nye fjesa viste prov på at de vil bli gode bidragsytere i høst.

Flere nye spillere inn og økt konkurranse om plassene på laget har gitt gode treninger, og stemningen er veldig bra før en spennende høst med forhåpentligvis stadig stigende prestasjoner og resultater.
Sommeren har vært godkjent i poengfangst og vi har kun 1 tap på de 6 siste kampene, men samtidig kunne den vært vesentlig bedre uten de to sene utligningene til Kongsvinger og Strømmen.

Til kampen mot Jerv må vi klare oss uten Rino Falk Larsen og Magne Simonsen, de er fortsatt ute i lang tid.
Edvard Skagestad knyter på seg fotballskoene igjen i neste uke, mens Thomas Rekdal er på vei hjem fra landslagsoppdrag.
En landslagsuke han kan være stolt av forøvrig, Norge G16 avsluttet med 4-1 seier over Danmark i finalen, en kamp Thomas var kaptein i!

Øvrige er med på bussen til Grimstad og tar fatt på oppgaven mot Jerv klokka 18:00!