Før kampen: Arendal vs. FFK

Søndag tar vi fatt på siste tredjedel av sesongen når vi gjester Arendal på bortebane.

Arendal kommer fra en veldig oppløftende seier mot naboklubben Jerv på bortebane på onsdag. Selv om Jerv var det førende laget i spill og sjanser, var Arendal effektive og fikk med seg en 3-2 seier, den første seieren siden 16. mai borte mot Kongsvinger.

Som nyopprykket lag i 1. divisjon for første gang hadde Arendal en middels start på sesongen, etter 9 poeng på de første 12 kampene valgte klubben å avslutte arbeidsforholdet med Knut Tørum, og ansatte den tidligere FFK-spilleren Mattias Andersson som ny trener.
Trenerbyttet ga imidlertid ingen umiddelbar positiv effekt, på de 7 første kampene til Andersson gikk Arendal på 6 tap, og stod med 1 poeng før onsdagens seier mot Jerv.

Søndagens kamp er Arendal sin siste på det som har vært årets hjemmebane til nå. Arendal Idrettspark blir byttet ut med Norac Stadion, som er det nye navnet på Bjønnes Stadion som var arenaen klubben brukte i opprykksesongen i 2016.
Den midlertidige hjemmebanen har ikke vært en stor lykkebringer for Arendal, forrige seier kom i april, og det er siden blitt 7 strake tap.

Om Arendal har slitt på hjemmebane, så kan ikke vi skryte av en spesielt imponerende bortestatistikk heller. Gode prestasjoner og poeng mot Start og Sandnes Ulf på bortebane i sesongstarten har ikke blitt fulgt opp enn så lenge, men vi er sterke i troen på at gutta ikke reiser tomhendt hjem fra Arendal.

Vårkampen mot Arendal var en av de mange uavgjort-kampene vi har spilt i årets sesong.
Vi var det førende laget i 1. omgang, men klarte ikke å utnytte mulighetene som ble skapt. Arendal tok ledelsen tidlig i 2. omgang, men en sen scoring ga uavgjort med 1-1 på Stadion.

I midtukekampen mot Bodø/Glimt manglet både Razak Nuhu og Shola Akinyemi pga. karantene, men begge er tilbake til helgens oppgjør. Joona Veteli hvilte også det oppgjøret med en liten kjenning i kneet, men er tilbake for fullt.
På skadelisten finner vi Rino Falk Larsen, Magne Simonsen og Edvard Skagestad, sistnevnte er tilbake for fullt fra og med neste uke.

Ingen karantener og få skader betyr mange spillere å velge mellom. Andrea skal sammen med Aleksander, Raymond og Tommy plukke frem 11 stk. som får lov til å starte oppgjøret, laget blir presentert i forkant av kampen.

Vi gleder oss til det spennende oppgjøret på Sørlandet og håper på en god prestasjon med tilhørende poeng fra guttane!