FFK med rent juniorlag tok 3 poeng i 4. divisjonpremieren!

Alle skadene på a-laget gjorde at det var et rent juniorlag som stilte til start mot Trosvik i 4. divisjon, det løste de glimrende!

4. divisjon er, i likhet med alle divisjonene fra nivå 3 og nedover, spisset i 2017. Etter nedrykket i 2016 har FFK ambisjoner om å raskest mulig returnere til nivået over, men det blir en tøff sesong hvor flere lag har kapasitet til å kjempe helt i toppen.

Av opprykkskandidatene er det spesielt Råde som satser hardest og som av de fleste blir sett på som favoritt. Med spillere som Per Morten Kristiansen, Simen Brenne, Vidar Martinsen, Tor Erik Moen og Jon Andre Fredriksen skal det ikke stå på rutinen for Råde.

Med en bred a-tropp og et spennende juniorlag, så kan FFK også være en sterk kandidat til 1. plassen.

A-laget har en utfordrende skadesituasjon og et tett kampprogram i tiden fremover, derfor stilte FFK med rent juniorlag mot Trosvik på Merkur tirsdag.

Etter en drøy halvtime tok FFK2 ledelsen ved et selvmål. Rett etterpå kunne Said Barakat doble ledelsen. 2-0 var også pauseresultatet.

Etter en time spilt ble mulighetene enda bedre for FFK når Trosvik ble redusert til 10 mann. Allikevel ble det spenning i kampen når Trosvik satt inn 2-1 med 15 minutter igjen på kampuret.
Noen minutter senere punkterte imidlertid Micael Lervik kampen med sin 3-1 scoring, noe som også ble sluttresultatet.

En god start på sesongen for rekruttlaget som leder tabellen sammen med Selbak etter runde 1. På mandag er det nye muligheter når Borgen kommer på besøk til Fredrikstad stadion.