Andrea Loberto og Edvard Skagestad

Edvard Skagestad signerte for FFK

Torsdag signerte Edvard Skagestad en toårskontrakt med FFK.

Midtstopperen blir utvilsomt en ruvende skikkelse i FFK-forsvaret, og FFK er svært glade for å ha sikret seg en solid forsterkning foran kommende sesong.

- Han er en solid forsvarsspiller, som også har spilt i andre roller, men primært skal han forsterke midtforsvaret vårt, sier trener Andrea Loberto.

- Han er en veldig solid type, og jeg er hundre prosent sikker på at han vil bidra som leder og bygge kultur her i klubben, legger Loberto til.

Han er en veldig solid type, og jeg er hundre prosent sikker på at han vil bidra som leder og bygge kultur her i klubben.

— Andrea Loberto, FFK-trener
28-åringen har i flere år spilt for Aalesund i Eliteserien, men er opprinnelig fra Ås. Han har også spilt for IFK Norrkøping, Follo og Ås. Han har to ganger spilt i cupfinalen, henholdsvis med Follo og Aalesund.

- Duellsterk, en ledertype, relativt rask og god i begge bokser, beskrev Edvard seg selv som i Fredriksstad Blads direktesendte video fra Stadion da stopperen signerte kontrakten.

- Det virker veldig spennende (FFKs fremtid). Jeg føler det egentlig bare ligger å vente på å eksplodere her, sa Skagestad om FFKs potensiale.