Roy Arne Berg (venstre) er utviklingsansvarlig Bysamarbeidet i FFK, og Magnus Meling er utviklingsansvarlig i FFK.

Diskuterte talentutvikling med Østfold-klubbene

FFK var til stede når fotballen i Østfold var samlet for å diskutere spillerutvikling og det alltid aktuelle dilemmaet om når unge talenter skal forlate moderklubben.

Et godt oppmøte vitner om et engasjerende tema som mange ville diskutere.

Toppklubbene FFK og Sarpsborg 08 fikk muligheten til å presentere sine opplegg for talentutviklingen.
Roy Arne Berg og Magnus Meling fortalte om FFK sin tankegang og videre visjon om å samarbeide tett med klubbene i distriktet og arbeide for å bidra til kompetanseløft i breddeklubbene.

Til slutt var det en times spørrerunde hvor panelet besto av Joacim Heier, Cato Haug (S08), Bjørn Brevig (Kvik Halden) og Jens Anders Berg (Råde).
Her kom det mange spørsmål og betraktninger fra salen som spesielt rettet mot FFK og S08 fikk sine tiltak for unge talenter.

Dagen var utvilsomt svært nyttig dag for Østfoldfotballen, og forhåpentligvis vil det gi grobunn for et enda bedre samarbeid mellom klubbene i fylke, både for topp og bredde.