Andreas Aalbu tilbake i FFK!

Andreas Aalbu er klar for spill i Fredrikstad, angrepsspilleren er med når laget samles igjen etter ferien den 26. juli.

God sesong i Ull/Kisa
Andreas hadde en meget god sesong med Ull/Kisa i 2017, som midtspiss var han en viktig del av overraskelseslaget som klarte en sterk 6. plass i OBOS-ligaen i fjor.

Det ble ikke noe opprykk for laget fra Jessheim, men sesongen stod det masse respekt av. Nå gleder Aalbu seg til å kjempe om topplassering også i 2018.

Jeg er veldig stolt over å få muligheten til å komme tilbake til klubben. Jeg føler jeg har noe uoppgjort her og skal gjøre alt jeg kan for å bidra til at vi rykker opp. Jeg gleder meg stort til å ta på meg FFK-drakta og løpe ut på Stadion igjen!

— Andreas Aalbu

I Vegard Skogheim sin 4-3-3 formasjon var Aalbu den foretrukne midtspissen med sine styrker som oppspillspunkt og stor løpskapasitet.
Den 191 cm høye angrepsspilleren spilte totalt 27 kamper i fjor og endte på 9 scoringer.

Vi er glad for å kunne knytte til oss Andreas. Han har svært gode holdninger, har erfaring fra OBOS ligaen og kjenner klubben godt fra tidligere opphold. Andreas er hardtarbeidende, sterk i luftrommet, og god i oppspills-fasen. Han komplementerer troppen vår på en god måte.

— Per-Mathias Høgmo

Tilbake i FFK
Andreas kom første gang til FFK sommeren 2015 når han ble en viktig brikke i Arne Erlandsens lag som til slutt reddet plassen i OBOS-ligaen.

Sesongen 2016 ble ikke den mest minnerike med lite spilletid under Jan Halvor Halvorsen i FFK og et utlån til Varberg i Superettan på høsten.

Våren 2017 gikk turen til Ull/Kisa, som altså ble en stor opptur for Andreas.
Nå er den tidligere kombinertløperen tilbake på Fredrikstad Stadion og skal være med å komplementere angrepet til FFK.
Andreas har signert på en avtale ut 2019-sesongen.

I Andreas får vi en spiller som bygger enda mer oppunder den sterke treningskulturen vi har innarbeidet i FFK i 2018. Andreas har litt andre ferdigheter enn de angrepsspillerne vi har fra før, og gir oss duellstyrke og hodestyrke fremme, han er også et godt oppspillspunkt i beina. I tillegg legger han ned et enormt antall meter og er en veldig smart og dyktig press-spiller.

— Joacim Heier

Vi gleder oss til å se Andreas tilbake i FFK-drakt, første mulighet til å se han i aksjon er mot Sandefjord den 29. juli på Stadion.

Første offisielle kamp blir selvsagt den mye annonserte Rekordkampen mot Moss den 12. august.Bli med og fyll Stadion – Vær en del av en uslåelig rekord – Kjøp din billett til Rekordkampen nå!

Kjøp billetter til Rekordkampen her!