Trening på Stadion mai 2016 - Andreas Aalbu

Andreas Aalbu til Ull/Kisa

FFK-spiller Andreas Aalbu er klar for Ullensaker/Kisa.

Onsdag morgen ble Aalbu presentert som ny Ull/Kisa-spiller og reiser allerede samme dag med sine nye lagkamerater til treningsleir på La Manga.

26-åringen kom fra Bærum sommeren 2015, og ble sterkt delaktig i å holde FFK i divisjonen under en dramatisk serieavslutning. Det var Andreas som scoret målet i den siste kampen hjemme mot Nest-Sotra. Totalt har det blitt 26 kamper fra start og ytterligere 11 innhopp i FFK-drakta – og tre scoringer.

-Andreas er en flott gutt med veldig gode holdninger, som vi ønsker all mulig lykke til videre. Han var i en sterk konkurransesituasjon om plass på laget her, og da muligheten kom fra Ull/Kisa var det beste løsning for alle parter, sier daglig leder i FFK, Joacim Heier.

Spilleren selv medgir at det er tungt å forlate FFK:

-Det er med tungt hjerte jeg nå er ferdig i FFK. Det er en klubb jeg har stortrives i fra dag én og jeg har vært veldig stolt over å representere Fredrikstad. Jeg blitt utrolig glad i veldig mange personer i og rundt klubben som jeg kommer til å savne, sier Andreas til fredrikstadfk.no.

-For min egen del føler jeg at jeg dette er det riktige valget for å få karrieren på rett vei etter et mareritt av en 2016-sesong, sier han videre.

-Jeg ønsker FFK og hele Fredrikstad alt godt i fremtiden og håper klubben kommer tilbake der dere hører hjemme. Klubben er i gode hender, avslutter Aalbu.