Andrea Loberto presentert som ny hovedtrener i FFK

Andrea Loberto trer til siden

Andrea Loberto har valgt å tre til siden som hovedtrener i FFK med umiddelbar virkning.

Andrea Loberto tok over hovedansvaret for FFK sitt a-lag 1. desember 2016.
Andrea har vist en stor arbeidsinnsats, imponerende faglig kompetanse og gode samarbeidsevner.

FFK har hatt et sterkt ønske om å bygge sportslig kontinuitet, og det er derfor svært beklagelig at vi nok en gang skifter hovedtrener, lenge før kontrakten opprinnelig løper ut.

Etter 28 serierunder er sesongen på et særdeles kritisk punkt. 23 poeng totalt til nå plasserer oss på den utsatte kvalikplassen, og vi står i fare for direkte nedrykk.
Etter samtaler med spillergruppen valgte Andrea selv å tre til siden for å frigjøre energi inn mot de siste viktige kampene.

Andrea sier: «Jeg er veldig glad for å ha fått muligheten til å jobbe i FFK, og jeg beklager at vi sammen ikke har klart å levere bedre resultater.
Jeg vil takke alle som har støttet oss, og håper laget får ut potensialet sitt i de siste kampene, slik at klubben, byen og supporterne har ett lag i OBOS-ligaen også i 2018».

FFK takker Andrea for innsatsen og ønsker han lykke til videre i karrieren.

Laget ledes av Aleksander Olsen i kampen mot Tromsdalen.

Styret i FFK