Gunnar Nyseth har kontrollen

Gunnar Nyseth tar for seg forberedelser til kamp, hvilket tiltak som iverksettes for kamper med stor publikumsinteresse og våre viktige frivillige.

Vi nærmer oss stadig hjemmekamp mot Start på søndag klokken 17:00, men hvordan foregår forberedelsene til en slik kamp? For å få dypere innblikk i hvordan disse prosessene foregår, har vi i denne anledningen har vi tatt en prat med vår arrangement og sikkerhetsansvarlig, Gunnar Nyseth.

Forberedelser til hjemmekamper

- Første jeg gjør er å opprette kontakt med bortelaget for å utveksle informasjon. Deretter bearbeider jeg kommunikasjonene mellom klubbene, og sender ut kampforberedelses skjema til dommere, kampdelegat og bortelaget. Vi vurderer hvor omfattende arrangement blir, og deretter legger vi en plan for hvordan vi skal løse oppgavene inn mot kamp. I den interne biten så er det viktig å orientere alle som har oppgaver fra klubben sin side om hvordan arrangementet skal gjennomføres, forteller Gunnar.

På hvordan forberedelsene før kamper med stor oppslutning legger han til følgene.

- Det er først og fremst sikkerhetsvurderinger vi må ta for oss. Vakthold og samarbeide tett med politiet og andre nødetater. Forøvrig er det mye av det samme, men vi må øke enkelte prosesserer for at det skal bli gjennomført på en god måte, sier Gunnar.

Helt avhengige av frivillige

Gunnar legger ingen skjul på at klubben er helt avhengige av den utrettelige arbeidet de frivillige legger ned.

- Vi er helt avhengig av de frivillige, hadde vi ikke hatt de frivillige kunne vi ikke gjennomført kamper og andre arrangement. Vi er alltid åpne for å knytte oss til flere frivillige, det er mulig å registrere seg som frivillige via vår nettside, eller direkte kontakt med meg, presiserer Gunnar.

God stemning mot Start

- Hvis du er en FFK-patriot er det en mulighet for å oppleve god stemning, samhold og støtte laget. Rammen rundt kampen kommer til å skape god stemning på stadion. Vi tror at dette blir en begivenhet som blir meget spennende. forteller vår arrangementsansvarlig, Gunnar.

Ønsker du å bidra som frivillig i klubben? klikk på denne linken!

Vær med å oppleve stemningen på Fredrikstad Stadion 17:00 mot Start! Vi ønsker alle bidragsytere, frivillige og tilskuere vel møtt på Søndag!