#26 Mads Nielsen

Årets «Jeg er med»-spiller, Mads Nielsen, gleder seg til sin første sesong i FFK-trøya.

Mads er en dansk midtstopperbauta som startet sin karriere i Brøndby. Deretter ble stopperen lånt ut til islandske Valur, før det var en tur innom den danske førstedivisjonsklubben Brønshøj. Sommeren 2015 gikk ferden videre til Bergen og Nest-Sotra. I januar 2016 var det Rogaland og Sandnes Ulf som sto for tur. Dansken var der i to sesonger, før han ble en del av Per-Mathias sitt mannskap i februar.

Jeg ønsker å bidra med lederskap, humør og gode prestasjoner. Jeg ønsker å hjelpe klubben opp igjen

— Mads Nielsen

Hva er ditt personlige mål før årets sesong?

Det er opprykk.

Hvem lager mest liv i garderoben?

Det må bli to. Rino og Tim, fordi de har mye å si hele tiden.

Hvem er den beste spilleren du har spilt med og mot?

Thomas Kahlenberg. Han er en legende, som er rolig med ballen og en dyktig leder. Den beste jeg har spilt mot er Kevin Kuranyi på en treningsleir i Dubai.

Hva er din oppfordring til supporterne?

Kom på Stadion og vær glade, så skal vi gjøre vårt beste, så de blir glade.

Hvem er ditt forbilde?

Daniel Agger. Han hadde en av de beste pasningsføttene på sin posisjon. I tillegg var han sånn som jeg gjerne vil være som spiller.

Hva gjør du utenom fotballen?

Jeg tar opp videregående, spiller Counter Strike og er med dama litt på siden.

Navn: Mads Nielsen
Fødselsdato: 26.03.1994