#14 Thomas Rekdal

Thomas ble tidenes yngste FFK-spiller da han debuterte mot Strømmen i fjor, nå ser den EM-klare 17-åringen frem mot en ny sesong i rødt og hvitt.

Thomas startet karrieren i Hobøl. I 2012 flyttet han til Fredrikstad og begynte å spille for Skogstrand.
Den elegante midtbanedirigenten spilte der i 3 år, og fikk med seg «bøtta» i Adidas Cup i 2015. Året etter gikk han til guttelaget, før han ble flyttet opp til juniorlaget før 2017-sesongen. Det tok imidlertid ikke lang tid før unggutten fikk kontrakt med a-laget, da han signerte proffkontrakt i fjor. Nå håper unggutten på en god sesong for FFK.

Vi har bevisst at vi har en kvalitet og soliditet etter det vi viste i oppkjøringen og i serieåpninga. Vi er en veldig sammensveiset gjeng

— Thomas Rekdal

Thomas var med på en liten landslagsbragd når G17-laget tok seg til EM i England, med Thomas som kaptein.
I mai skal 17-åringen representere Norge under EM i England. Det ser Thomas frem imot.

Vi skal nyte hvert sekund og ta med de prestasjonene vi hadde i Elite-runden

— Thomas Rekdal

Hva er ditt personlige mål før årets sesong?

Det er å spille mest mulig og bidra til vi kan rykke opp når sesongen er ferdig. Forhåpentligvis også få noen målpoeng.

Hvem lager mest liv i garderoben?

Tim. En energirik og morsom type.

Hvem er den beste spilleren du har spilt med og mot?

Den beste spilleren jeg har spilt med er Reegan Slater fra Sheffield United, da jeg var på prøvespill. Den beste jeg har spilt mot er Krepin Diatta, da vi møtte han i en juniorkamp i fjor.

Hva er din oppfordring til supporterne?

Kom og støtt oss. De er fantastiske! Det så vi mot Asker.

Hvem er ditt forbilde?

Paul Pogba. Han har alt det en midtbanespiller trenger.

Hva gjør du utenom fotballen?

Jeg går på Wang, så det blir mye skole. I tillegg så slapper jeg av og er med venner.

Navn: Thomas Grevsnes Rekdal
Fødselsdato: 16.03.01