10 strake seire for rekruttlaget

Et meget ungt rekruttlag på 18.5 år i snitt tok en sterk seier borte mot formlaget Rakkestad, dermed har rekruttene tatt 43 av de siste 45 mulige poengene i 4. divisjon.

Magnus Meling og Aleksander Olsen tok med seg 17 mann til Rakkestad, av de 17 holdt 15 junioralder. Seniorspillerne som ledet ungguttene var Mikko Viitikko og Oscar Lopez Borgersen.

En rekke spillere fra a-troppen måtte stå over kampen på grunn av småskader. Ludvig Begby, Leonard Getz, Tomas Lopez Borgersen, Rocky Lekaj, Youssef Chaib og Kjell Rune Sellin kunne alle spilt, men var ikke med grunnet ulike skader.
Forhåpentligvis er alle tilbake i full trening i løpet av uka, den som er lengst unna i øyeblikket er antageligvis Leonard Getz som trenger noe tid før lårskaden hans er leget.

Rakkestad var et av formlagene i divisjonen med 9 kamper uten tap, men rekruttene våre er i enda bedre form og stod med 9 strake seire.

Til pause på Rakkestad kunstgress stod det 0-0, men etter hvilen var det de unge rekruttene våre som tok tak.
Said Barakat scorte 3 mål i forrige rekruttkamp, og fornektet seg ikke denne gangen heller. Den andre målet ble satt inn av Leo Olsen på en corner.
Dermed en flott 2-0 seier på en vanskelig bortebane.

Med det resultatet har rekruttene elleville 14-1-0 på sine siste 15 kamper, og en målforskjell i samme periode på fantastiske 62-8(!).

Rekruttlaget har hatt en meget god sesong, og i alle andre år ville laget vært på vei mot et klart opprykk, men akkurat i år er det et annet rekruttlag som har hatt en enda bedre sesong så langt.
Sarpsborg 08-2 ligger 2 poeng foran oss, så det er fortsatt åpent med 5 serierunder igjen å spille.

Neste kamp for rekruttene er borte mot Idd på Risum kunstgress.
Den kampen spilles mandag 1. oktober klokka 19:00.