1 dag til serieåpning - Her er siste nytt om kampen mot Asker

I morgen sparkes sesongen i gang! Over 4000 billetter er revet bort, og laget skal endelig få ta fatt på sesongen!

Fantastiske salgstall
I skrivende stund er 4030 billetter solgt til søndagens oppgjør, med hele lørdagen og nesten hele søndagen igjen før kampstart er det lov å håpe på at enda flere bestemmer seg for å dra på kamp.

Billetter kjøpes på nett (HER!), på Fredrikstad Kino eller i billettluken fra klokka 16:00 på kampdag.
NB! Sesongkort kan også hentes i billettluken fra klokka 16:00 på kampdag, dette gjelder både privat og bedrift.

Blant de over 4000 som har billett til kamp er det over 2200 solgte sesongkort, noe som er mer enn man solgte i 2017(!). Alt i alt har nesten 2600 personer sesongkort til årets sesong, noe vi bare kan takke og bukke for, for en fantastisk støtte man har i denne byen!

Asker var blant de beste lagene i 2017
Asker har hatt en varierende vinter, men har med seg selvtillit fra forrige sesong. Spesielt sommeren og høsten var bra for Asker. Etter en dårlig start på sesongen tok de svarte og hvite hele 35 poeng på de 15 siste kampene i 2017. Det tok de helt opp i ryggen på Raufoss og deres 2. plass, til slutt var det målforskjell som gjorde at Raufoss gikk til kvalik fremfor Raufoss.

I vinter har Asker både mistet og fått gode spillere. Blant de mest kjente er rutinerte Tomasz Sokolowski borte, det samme er den andre sentrale midtbanespilleren, Even Bydal, som ble hentet av Kongsvinger.
Keeper Kenneth Udjus er en annen rutinert spiller på Asker, men han er skadet og spiller ikke i seriestarten.
Inn på Asker har blant andre fjorårets FFK-spiller, Patrik Karoliussen, kommet. Midtbanespilleren blir viktig med sin rutine i et ungt Asker-lag i 2018.

Nesten alle er klare
I vårt eget lag har nesten samtlige spillere vært på trening. Eneste som ikke har trent de siste dagene er midtstopper Mikko Viitikko. Han har en liten skade på baksiden av kneet, men dette skal ikke være verre enn at han er tilbake allerede neste uke.

Joona Veteli har hatt en noe amputert treningsuke, dette skyldes en smertefull ankel etter en smell i forrige uke. I motsetning til Viitikko så er Veteli i trening hver dag og bør være i troppen på søndag.

Stigning i prestasjonene gjennom vinteren
Per-Mathias Høgmo sitt mannskap har vist fremgang gjennom hele vinteren. Spesielt i mars og april har laget vist gode prestasjoner mot sterk motstand. Raufoss og Ull/Kisa ble slått med henholdsvis 4-0 og 2-0, mens det ble tap med 0-1 og 1-2 mot Mjøndalen og Arendal, allikevel var det etter begge disse kampene en positiv stemning ettersom prestasjonen var langt bedre enn resultatet tilsier.

Kampstart på søndag er 18:00.
Det blir flomlys, masse tilskuere og herlig atmosfære på Stadion - Bli med på tribunefesten og hjelp guttane på banen!

SAMMEN ER VI STERKE!