Klare for Interkrets 2018

Guttelaget slo Drøbak-Frogn 2-1 søndag og er allerede klare for Interkrets 2018.

FFK møtte et godt Drøbak-lag på Seiersten stadion søndag ettermiddag. Men våre gutter tok ledelsen allerede etter fem minutters spill. Den tidligere Trosvik-gutten Eivind Luktvasslimo scoret sitt første mål for FFK etter overgangen i høst.

Deretter skaper FFK mange store sjanser utover i 1. omgang. Men det står 0-1 til pause. I 2. omgang klarer vi ikke å holde oppe det samme trykket og Drøbak scorer på sin eneste sjanse. Men guttane gir ikke opp og trykker voldsomt på etter utlikningen. På overtid betaler det seg og Oliver B. Askland setter inn vinnermålet.

- Vi burde punktert kampen i 1.omgang. Vi er svake etter pausen, selv om vi slipper til lite bakover. Drøbak scorer på sin eneste sjanse, så sånn sett vinner vi fortjent, sier trener Magnus Pettersen.

FFK er med dette klare for Interkrets 2018, selv om en kamp mot Sprint-Jeløy gjenstår. Den kampen spilles onsdag og da kan gutta slå seg løs og spille med lave skuldre.

FFK stilte med dette laget mot Drøbak-Frogn:

Ole Langbråten

Mikael Engsmyhr
Oscar Jansson
Noah B. Hermansen
Noah R. Olsen

Eivind Luktvasslimo
Oliver B. Askland
Petter Eiken
Daniel Willadsen
Fredrik B. Hansen

David Buhinja

Også benyttet: Tage Johansen
Ubenyttet: Isak Strandin, Herman Tveit-Reffsgård, Leo B. Hermansen og Tage Løining.