Om FFK-samfunn

Vårt hovedmål er å spre mer fotballglede i byen vår og å knytte relasjonen mellom FFK og lokalsamfunnet vårt enda tettere.

FFK Samfunn Støttespillere

• Borg Havn
  • Brynild
  • Stene Stål Produkter

FFK Samfunn ble startet i september 2023. Avdelingen ønsker å skape en varig endring i samfunnet. Vi skal bruke idretten som arena og vår lokale kraft som virkemiddel til å inspirere, inkludere, engasjere og oppfordre.

- Samfunnsansvar er vår hjertesak. Ingen kan hjelpe alle, men alle kan hjelpe noen. Det ansvaret skal FFK ta, sier samfunnsansvarlig i FFK, Netan Sansara.

Slagordet til klubben er "Din klubb, vår by" og med FFK Samfunn skal klubben leve opp til slagordet.

- Samfunnet vårt består av ulike aldersgrupper og ulike kulturer, og vi er en klubb som er stolt av byen vår. FFK Samfunn tar her ansvar og skal levere tiltak som gir tilbake til byen vår, sier Sansara.

Bærekraft

FFK Samfunn erkjenner også viktigheten av å levere bærekraftsmål. Alle tiltak FFK Samfunn leverer skal ta hensyn til bærekraft. Derfor følger vi FNs bærekraftsmål.

FNs bærekraftsmål er verdens felles arbeidsplan for å utrydde fattigdom, bekjempe ulikhet og stoppe klimaendringene innen 2030. Målene skal fungere som en felles global retning for land, næringsliv og sivilsamfunn.